Gyártók Van még mit javítani a gyalogosokat felismerő fékrendszereken

Van még mit javítani a gyalogosokat felismerő fékrendszereken

autopro.hu/B.B. | 2016.08.19 06:39

Van még mit javítani a gyalogosokat felismerő fékrendszereken

Az ADAC tesztje sok hiányosságra rámutatott, éjszaka különösen rossz hatékonysággal dolgoznak a sofőröket segítő rendszerek. Nem csak egy meglepetés született.

A halálos közlekedési balesetek áldozatainak harminc százaléka gyalogos vagy kerékpáros. Ezeknek az eseteknek az egyik leggyakoribb oka, hogy a sofőrök egész egyszerűen nem, vagy nem megfelelően fékeznek – ezzel az indokkal az közlekedésbiztonsági szervezet, az ADAC most hat, gyalogosokra ügyelő asszisztenst tesztelt.

A szervezet az Audi, a Subaru, a Kia, a Mercedes, a Volvo és a BMW rendszereit tesztelte. Az egyik legfontosabb tanulság, hogy nem a szenzorok mennyisége és minősége a meghatározó, az Audi és a BMW azonos eszközei teljesen másképp muzsikáltak – előbbi a lista elején, utóbbi a végén zárt. A legmegbízhatóbbnak az Audi és a Subaru Outback asszisztense bizonyult, utóbbi különösen sötétben teljesített jól. A gyalogosgázolások hatvan százaléka éjjel történik, ezért az, hogy a japánok terméke 45 kilométeres óránkénti sebességig el tudja kerülni a balesetet, nagyban javíthatja a közlekedési statisztikákat.

Az Audi – mely a vizsgált márkák közül egyedüliként készíti szériaként a biztonsági kiegészítőt – a takarásból felbukkanó gyermekeket védelmében magasodik ki. A kerékpárosok már inkább kifogtak az A4-esen, csupán rendkívül kis tempónál (8 km/h) észlelte őket.

A Kia Optima nagyobb tempóból, 55 kilométer per órás sebességről is állóra képes fékezni magát, ám a Volvo V60-asa csalódást keltett: nem ismerte fel teljesen a mozgó tesztbábu lábait, a sofőrnek ugyan jelzett, de a vészfékezés elmaradt, sőt, éjszaka egyáltalán nem működött. Lehet, hogy a svédek gépe belülről biztonságos, ám a többi közlekedő védelme érdekében még sok munkát kell elvégezniük.

A BMW eszközére is ráfér még egy kis finomhangolás, hiszen optimális időjárási- és fényviszonyok között sem mindig működik tökéletesen, éjszaka pedig hol érzékel (vészfékezés itt sincs), hol pedig kikapcsol, amiről egyértelmű visszajelzést sem küld.

A Mercedes teljesítménye a középmezőnybe tartozik, 25-30 kilométeres tempóig megbízható, ám gyorsabb haladásnál továbbra is a sofőrre marad mindenféle veszélyhelyzet elhárítása.

Kiemelt Partnereink