Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újjáélesztenék a Moszkvicsot
Az orosz-ukrán háború egy nemvárt folyományaként visszatér a Moszkvics egykori szovjet autómárka. A tervek szerint a járműveket a Renault volt moszkvai üzemében fogják gyártani.
A Renault Csoport nemrég jelentette be, hogy AvtoVaz-ban lévő többségi tulajdoni részét egy orosz kutatóintézetnek, míg az orosz fővárosban lévő gyárát a városvezetésnek adja át, tekintettel az ukrajnai háború miatt megváltozott feltételekre.
Moszkva polgármestere, Szergej Szobjanin bejelentette, hogy államosítani fogják a Renault helyi üzemét, ami szavai szerint „hosszú és dicső múltra tekint vissza”. Ezzel egy időben fel is vázolta az üzem jövőjével kapcsolatos elképzelést: az egységben a legutóbb két évtizeddel korábban készült Moszkvics márka személyautóit fogják gyártani.
Új fejezet küszöbén
„A külföldi tulajdonos úgy döntött, hogy bezárja a Renault moszkvai gyárát. Ehhez joga van, azonban mi nem hagyhatjuk, hogy dolgozók ezrei maradjanak munka nélkül” – idézi Szobjanin egy blogbejegyzését a Reuters. „2022-ban a Moszkvics történelmében új fejezetet nyitunk”.
A lefordítva „moszkvai”-t jelentő Moszkvicsot a Szovjetunió idején orosz és NDK-ból importált alkatrészekből gyártották. A Szovjetunió összeomlása után a gyártót privatizálták, később azonban csődbe ment.
Az orosz utakon ma még mindig közel 200 ezer Moszkvics fut autónyilvántartási adatok szerint, köztük 46 ezer 35 évnél is idősebb példány – derül ki az Autostat statisztikáiból.
Nehéz feladat
Szergej Celikov, az Autostat vezetője szerint a Moszkvics visszahozása nehéz feladat lehet. „Legalább két évbe és egymilliárd dollárba kerül egy új autó kifejlesztése” – véleményezte a terveket Celikov.
A dolgokat tovább bonyolítja, hogy a tervek szerint az eleinte belső égésű motorral készülő Moszkvicsokat később elektromos hajtással is készítenék. A tervezőmunkát mindazonáltal megkönnyítheti majd a Kamazzal való együttműködés: Szobjanin közlése szerint a haszonjárműveket gyártó orosz OEM lesz a moszkvai üzem fő technológiai partnere.
Ehhez kapcsolódóan a Kamaz jelezte, hogy az együttműködéssel kapcsolatos tárgyalások még zajlanak, hivatalos bejelentést pedig csak azok lezárulta után fog tenni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!