Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Öt tanulság a Pekingi Autószalonról
2024.05.06 16:19Változások lesznek a Volvo élén
2024.05.06 15:20Akkumulátor-összeszerelő üzemmel bővül a BMW gyára
2024.05.06 13:18Hibrid megközelítés a titán gyártására
2024.05.06 12:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Újabb hidrogénes kamionokat épít a Daimler
A Daimler Truck újabb GenH2 folyékony hidrogént használó üzemanyagcellás teherautókat gyárt azzal a céllal, hogy partnereivel valós viszonyok között teszteljék azokat. A járművek 2024-től az Amazon, Air Products, Holcim, Ineos és Wiedmann & Winz vállalatoknál állnak üzembe.
A már eddigi, pályán és közutakon végzett teszteket követően a Daimler Truck szerint „előrehaladott fejlesztési fázisban” van a GenH2 teherautója, amit most jövőbeli vásárlókkal közösen fognak próbára tenni.
A 2027-ben sorozatgyártásba kerülő traktor tesztflottája öt járműből fog állni, melyeket a már említett vállalatok fognak üzemeltetni 2024 közepétől. A járművek mindegyike Németországba kerül, ahol különböző hosszú távú fuvarozási feladatokat fognak ellátni – ilyen lesz például az építőanyagok vagy konténerek szállítása.
Mindenki nyer
A Daimler Truck egy olyan dolognak tekinti a teszteket, amikkel mindenki nyer. „A vásárlóink a mindennapi valós körülmények között ismerhetik meg az üzemanyagcellás technológiát, miközben a mérnökeink jobban megismerhetik a vásárlói igényeket és a releváns felhasználási módokat, amiket figyelembe vehetnek a sorozatgyártás előtti fejlesztésben” – mutatott rá Andreas Gorbach, a Daimler teherautó technológiáért felelős igazgatója.
Az electrive.com szerint a járművek töltésére Wörth am Rhein és Duisburg településeken állítanak fel töltőállomásokat. Utóbbi esetében az Air Products mobil töltőállomását alkalmazzák majd, míg Wörth-nél a Lindével közösen fejlesztett új töltési technológiát fogják tesztelni, ami az eddigieknél is gyorsabb újratöltést biztosít.
A Daimler a GenH2-vel ezer kilométeres hatótávolságot szeretne elérni, és az ősz alkalmával bizonyították, hogy ez egy realisztikus cél. Akkor a típussal újratöltés nélkül 1047 kilométert tettek meg Németországban.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!