Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Legördült a gyártósorról az első elektromos Porsche SUV
2024.05.16 10:18Közös szoftverfejlesztésbe kezd a Toyota, a Honda és a Nissan
2024.05.16 09:17A szimuláció felhasználása a gyári layout tervezéséhez
2024.05.16 08:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyot villantott hidrogénes járművével a Mercedes
A Mercedes-Benz GenH2 teherautó prototípusa 1047 kilométeres távolságot tett meg Wörth am Rhein és Berlin között. A Daimler Truck ezzel egy újabb mérföldkövet ért el a hidrogénes mobilitásban.
A Daimler Truck sikeresen demonstrálta, hogy a hidrogén üzemanyagcella technológiája megfelelő lehet a rugalmas és igényes hosszú távú közúti fuvarozás dekarbonizálására. A Mercedes-Benz GenH2 Truck közúton engedélyezett prototípusa egyetlen folyékony hidrogén-töltéssel teljesítette az 1047 kilométer.
A tehergépkocsi a menetet teljes terheléssel és negyven tonna össztömeggel teljesítette valós körülmények között, és ez alatt nem bocsátott ki szén-dioxidot. A lezárt tartályokkal és ellenőrzött sebességgel végrehajtott rekordot a TÜV Rheinland által kiállított vizsgálati dokumentum független módon megerősítette.
Rainer Müller-Finkeldeivel, a Mercedes-Benz Trucks termékfejlesztési vezetőjével együtt Rajna-vidék-Pfalz gazdasági államtitkára, Petra Dick-Walther küldte útjára a hidrogénes teherautót a nemzetközi média előtt: „Büszkék vagyunk arra, hogy egy ilyen nagy horderejű innováció Rajna-vidék-Pfalzból származik, és a wörthi üzemben fejlesztették ki és tesztelték. Mérföldkövet jelent a közlekedési ágazat átalakításában és szén-dioxid-mentesítésében - az új technológiáknak köszönhetően.”
A Daimler Truck a folyékony hidrogénre tesz
A próbaút előtt a kamiont folyékony hidrogénnel tankolták a Daimler Truck töltőállomásán, a vállalat wörthi fejlesztési és tesztelési központjában. Az Air Liquide által szállított hidrogén megújuló eredetű, mivel eredetgaranciával rendelkező biometánból állították elő. A tankolási folyamat során mínusz 253 Celsius-fokos, kriogén folyékony hidrogént töltöttek a teherautó alvázának két oldalán elhelyezett két negyven kilogrammos tartályba. A jármű tartályainak különösen jó szigetelésének köszönhetően a hidrogén aktív hűtés nélkül is kellően hosszú ideig tartható a megfelelő hőmérsékleten.
A Daimler Truck a hidrogénalapú hajtások fejlesztése során a folyékony hidrogént részesíti előnyben. Ebben az állapotban az energiahordozónak a térfogathoz viszonyítva lényegesen nagyobb az energiasűrűsége a gáznemű hidrogénhez képest. Ennek eredményeként több hidrogén szállítható, ami jelentősen növeli a hatótávolságot, és lehetővé teszi a jármű hagyományos dízel teherautókéval összehasonlítható teljesítményét.
Szén-dioxid mentesség
A világ egyik legnagyobb haszongépjármű-gyártójaként a Daimler Truck elkötelezte magát a párizsi klímaegyezmény mellett. A cél az, hogy 2039-ig olyan új járműveket kínáljanak globális fő piacainkon (Európa, USA, Japán), amelyek nem bocsátanak ki szén-dioxidot a vezetés során. Emellett a megfelelő infrastruktúra és a megfelelő mennyiségű zöldáram rendelkezésre állása kulcsfontosságú a kibocsátásmentes technológiákra való sikeres átálláshoz. A Daimler Truck meg van győződve arról, hogy ennek az energiaigénynek a gyors és költségoptimalizált fedezése csak mindkét technológiával érhető el – a hidrogénes é az akkumulátoros elektromos hajtással.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!