Gyártók Új modellekkel bővült az Audi plug-in hibridjeinek kínálata

Új modellekkel bővült az Audi plug-in hibridjeinek kínálata

autopro.hu/V.M. | 2021.02.27 04:22

Új modellekkel bővült az Audi plug-in hibridjeinek kínálata

Audi Q5 Sportback TFSI e | Fotó: Audi MediaCenter

Mostantól az Audi A6 Avant és a Q5 Sportback is választható plug-in hibrid hajtással, utóbbi rögtön két változatban is. Emellett az ingolstadti márka a plug-in hibrid Q5 55 TFSI e quattrót, illetve az A6 Sedan és az A7 konnektorról tölthető hibridjeit új akkumulátorral látja el, növelve az azok által elektromos módban megtehető távolságot.

Hirdetés

A Q5 55 TFSI e quattro 2019 óta kapható, 14,1 kilowattórás akkumulátorral. Az új telep kapacitása nagyobb, 17,9 kilowattóra. Ugyanez az akkumulátor kerül a Q5 Sportback és A6 Avant új plug-in hibrid variánsaiba, valamint mostantól az A6 Sedan és az A7 plug-in hibridjeibe is. A kupésított SUV elektromos módban így 61 kilométert tehet meg WLTP-ciklus szerint, míg a normál kivitelű Q5, az A6 és az A7 típusok 73 kilométert.

A Q5 Sportback gyengébbik plug-in hibrid változata, a Q5 Sportback 50 TFSI e quattro 295 lóerő rendszerteljesítményt nyújt, míg az erősebb Q5 Sportback 55 TFSI e quattro 362 lóerőnyit. A hajtáslánc egy négyhengeres, kétliteres 261 lóerős benzinmotorból és egy maximum 141 lóerő leadására képes elektromotorból áll. A kettő modellváltozat hajtásrendszere hardveresen megegyezik, a jelentős teljesítménykülönbség csupán szoftveres beállítás eredménye.

Az Audi vezetékkel tölthető modelljeinek listáját a Q5 kettő új változatán kívül az A6 kombi kivitelének, az Avantnak egy plug-in változata is kiegészíti. Az új A6 50 TFSI e quattro összteljesítménye 295 lóerő.

Audi A6 Avant TFSI e

Audi A6 Avant TFSI e | Fotó: Audi MediaCenter

A normál karosszériaváltozatú Q5, az A6 Sedan és az A7 ahogy régebben is, úgy most is kettő teljesítményszinttel választhatóak: az 55 TFSI e 362, míg az 50 TFSI e 295 lóerőt szolgáltat. Mindkettő hajtáslánc lelkét egy négyhengeres, kétliteres TFSI benzinmotor és egy villanymotor alkotja, ami a hétsebességes S tronic sebességváltóba van integrálva.

Plusz egy vezetési mód

Az Audi plug-in hibrid modelljeiben a sofőr a korábbi három helyett már négy vezetési mód között választhat. Az alapbeállítás az „EV” mód, a járművek mindig ebben az üzemmódban indulnak el. Ekkor az autót csak az elektromos motor mozgatja, amíg a vezető nem nyomja le egy bizonyos foknál jobban a gázpedált.

Amennyiben a navigációban megadnak egy úti célt, az autó magától „Hibrid” módra vált, ami annyit tesz, hogy az akkuban tárolt energiát elosztja a számított utazási távolságon – a lehető legnagyobb részét a városi közlekedésre fordítva.

A „Szintentartás” (Hold) módban az telep töltöttsége a beállításkori szinten marad, míg az új „Töltés” módban az autó növeli a töltöttséget a belső égésű motor segítségével.

Nem változott a töltési rendszer

Az új akkumulátorok ellenére a töltőrendszeren nem végeztek változtatást. Váltakozó árammal (AC) továbbra is maximum 7,4 kilowattal tölthető az akkumulátor, amivel nagyjából 2,5 órába telik a teljes töltöttség elérése. Az Audi tájékoztatása szerint az otthoni 230 volttal nyolc óra 15 perc alatt tölthető fel a telep, egyenáramú (DC) töltésre pedig nincs lehetőség – írja az electrive.com.

Kiemelt Partnereink