Gyártók Új elektromos modelleket ígért a Ford, beváltotta ígéretét

Új elektromos modelleket ígért a Ford, beváltotta ígéretét

autopro.hu/Sz.F. | 2019.04.09 08:55

Új elektromos modelleket ígért a Ford, beváltotta ígéretét

A Ford ez év elején jelentette be, hogy az új Focus után bemutatott összes új modelljéhez kínál majd elektromos hajtáslánc-opciót. A Kuga kínálatát már ennek jegyében alakította ki a vállalat, így az autóhoz egyaránt megrendelhető a plug-in hybrid, a mild hybrid és a full hybrid hajtáslánc-technológia

Hirdetés

Kuga Plug-In Hybrid

Az új modell bemutatásától kezdve megrendelhető Kuga Plug-In Hybrid változat egy hagyományos belsőégésű motor hatótávolságát és szabadságát ötvözi az elektromos hajtás takarékosságával és működésével. A 2,5 literes, négyhengeres Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból és egy 14,4 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorból összeállított rendszer teljesítménye 225 LE. A Ford első európai plug-in hybrid modellje 50 km-t képes megtenni tisztán elektromos üzemben.

Az akkumulátor az autó első sárvédőjén kialakított csatlakozón keresztül tölthető fel. Ugyanakkor az akkumulátort menet közben automatikusan újratölti a regeneratív fékrendszer, ami a hagyományos autóknál fékezés közben veszendőbe menő mozgási energiát elektromos árammá alakítja át. A teljes feltöltés egy külső 230 voltos csatlakozóról várhatóan mintegy 4 órát vesz majd igénybe.

A vezető az EV Auto, EV Most, EV Később és EV Töltés üzemmódok közt választva döntheti el, mikor és hogyan szeretné felhasználni az akkumulátorban tárolt energiát. Ha az akkumulátor töltöttsége eléri a megengedett legalacsonyabb szintet, a Kuga automatikusan átvált az EV Auto üzemmódba, hogy a visszanyert energiával hajtott elektromotorral támogassa a benzinmotor működését.

Kuga EcoBlue Hybrid

A Kuga EcoBlue Hybrid változat takarékosabbá teszi a Ford 150 lóerős, 2,0 literes EcoBlue dízelmotorjának működését. A mild hybrid technológiában a normál generátort egy szíjhajtású, integrált indítómotor/generátor (BISG) váltja fel, ami képes elektromos árammá alakítani a fékezés és egyenletes sebességű haladás közben többnyire veszendőbe menő energiát; az így termelt áramot egy 48 voltos, léghűtésű lítium-ion akkumulátor tárolja. A BISG ugyanakkor elektromotorként is működik, zökkenőmentesen kapcsolódva be a hajtásba a belsőégésű motor mellett, normál haladás és gyorsítás közben felhasználva az akkumulátorban tárolt energiát, valamint meghajtva az elektromos segédberendezéseket. Az autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 132 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,0 l/100 km.

Kuga Hybrid

A Kuga Hybrid öntöltő, tisztán elektromos hajtást is kínáló full hybrid hajtáslánca egy 2,5 literes Atkinson-ciklusú benzinmotorból, egy elektromotorból, egy generátorból, egy lítium-ion akkumulátorból és a Ford saját fejlesztésű teljesítménymegosztó automata váltóművéből áll. A Kuga Hybrid változat 2020 második felétől lesz kapható; az elsőkerékhajtással és Intelligens Összkerékhajtással egyaránt megrendelhető autó várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 130 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,6 l/100 km.

Kuga EcoBlue

A 180 lóerős, 2,0 literes EcoBlue motor várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 150 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 5,7 l/100 km. Az egység üzemanyag-fogyasztását a tükörszimmetrikus szívónyílás-kialakításnak köszönhetően optimális légszállítást biztosító, integrált szívórendszerrel és a csekély tehetetlenségű turbófeltöltővel csökkentették a mérnökök. A nagynyomású üzemanyag-befecskendezési rendszer az eddiginél közvetlenebb, csendesebb és precízebb adagolású. A Ford 1,5 literes EcoBlue motorja 120 lóerős; az erőforrás várhatóan 4,8 l/100 km legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztását és 127 g/km CO₂-kibocsátását innovatív technológiák biztosítják

Kuga EcoBoost

Az 1,5 literes EcoBoost blokk 120 és 150 lóerős változatban rendelhető majd meg; a motor várható legalacsonyabb CO₂-kibocsátása 149 g/km, üzemanyag-fogyasztása pedig 6,5 l/100 km. Az erőforrás üzemanyag-fogyasztását a hengerlekapcsolási technológia is mérsékli, amit a Ford elsőként kínál egy háromhengeres erőforráshoz. Ez a technológia automatikusan leállítja az egyik henger működését, amikor a motor nem teljes terheléssel üzemel, például amikor az autó egyenletes sebességgel halad. A rendszer 14 ezredmásodperc alatt, vagyis az emberi pislogásnál hússzor gyorsabban képes lekapcsolni vagy visszakapcsolni egy hengert – anélkül, hogy ez érződne a motor teljesítményében vagy kifinomult működésében.

A legfontosabb EcoBoost technológiák közt szerepel a fejlett turbótöltés, a nagy nyomású közvetlen üzemanyag-befecskendezés és a kettős független változó szelepvezérlés. A koromrészecske-kibocsátást az alapáron adott részecskeszűrő technológia csökkenti.

A mérnökök tovább finomították a Ford intelligens Összkerékhajtásával kombinált 180 lóerős 2,0 literes EcoBlue motor alacsony fordulatszám-tartományban leadott forgatónyomatékát, valamint zaj- vibráció- és nyersességi jellemzőit, de az erőforrás továbbra is zökkenőmentesen és egyenletesen gyorsítja a vadonatúj Kugát.

A Kuga kínálatában először jelennek majd meg a választható üzemmódok, lehetővé téve, hogy a vezető egy pillanat alatt átállítsa a gázreakciókat, a kormányrásegítés erősségét, a kipörgésgátló karakterisztikáját és az automata sebességváltó kapcsolási ütemezését, hozzáigazítva az autó működését és teljesítményét a pillanatnyi közlekedési helyzethez.

A Normal, Sport és Eco beállítások mellett két további üzemmód is rendelkezésre áll: a Csúszós út beállítás magabiztosabb tapadást kínál a havon és a jégen, a Mély hó/Homok üzemmód pedig segít lendületben tartani az autót a lágy és képlékeny útfelületeken.

Vezetéstámogató rendszerek sokasága

A Ford Co-Pilot360 technológiák fokozott védelmet, könnyebb vezetést és parkolást kínálnak. A Ford által most először alkalmazott Holttérfigyelővel kiegészített Sávtartó rendszer folyamatosan figyeli, hogy a többsávos úton haladó Kuga holtterébe belép-e egy másik jármű. Ha a vezető sávváltásra készül, de a rendszer azt érzékeli, hogy eközben összeütközhet a holttérben haladó másik járművel, akkor az autó automatikus ellenkormányzással figyelmezteti az autót a sávváltási manőver veszélyére.

A Ford szakemberei a Gyalogos- és Kerékpáros-észleléssel kiegészített Ütközésre Figyelmeztető rendszert is továbbfejlesztették, kiegészítve egy új Kereszteződés funkcióval, ami érzékeli, ha a vezető kanyarodás közben keresztezné egy szembejövő jármű nyomvonalát, ami ütközéshez vezethet. A rendszer ilyenkor automatikusan fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje annak súlyosságát.

A Stop & Go rendszerrel, Sebességkorlátozást Felismerő és Sávközép funkciókkal kiegészített Adaptív Sebességtartó Automatika (ACC) segítségével kényelmesebben tartható a követési távolság. A rendszer azt is biztosítja, hogy a jármű ne lépje túl a megengedett sebességhatárt, mert figyeli az úttest fölötti kijelzőket és az út szélén elhelyezett jelzőtáblákat, és ezeket összeveti a fedélzeti navigációs rendszer információival.

A Sávközép technológia figyeli az útfelületre felfestett vonalakat, és finom, de érezhető kormányzási nyomatékkal segít a vezetőnek a forgalmi sáv közepén tartani az autót, ha az ACC rendszer működik. A 200 km/órás sebességig aktív technológia fény- és hangjelzéssel figyelmeztet, ha nem érzékeli, hogy a vezető ilyenkor kormánymozdulatot tesz.

A Kuga az első európai Ford SUV, amelyben megjelenik a Head-Up Display (HUD), ami a vezető látóterébe vetíti ki a legfontosabb járműinformációkat, hogy az autósnak ritkábban kelljen elfordítania tekintetét a forgalomról.

A Keresztirányú Forgalomfigyelővel kiegészített Holttérfigyelő rendszer a parkolóhelyről történő kitolatás közben figyelmezteti a vezetőt, ha az autó nyomvonalát egy másik jármű keresztezheti; ha a vezető nem reagál a jelzésre, a rendszer fékez, hogy elkerülje az ütközést, vagy mérsékelje a baleset súlyosságát.

Az Aktív Parkolóasszisztens 2 egyetlen gombnyomásra teljesen automatikusan elvégzi a párhuzamos vagy a merőleges parkolást.

Kiemelt Partnereink