Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Kétmilliárdos beruházást hajtott végre a magyar gépgyártó
2024.05.21 17:17Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új e-autó stratégiával venné fel a versenyt a Toyota
Több, neve elhallgatását kérő személy arról számol be, hogy a Toyota az elektromos autókra vonatkozó stratégiájának átdolgozását tervezi, hogy felvegye a versenyt a Teslával és igazodjon az e-autók gyors térnyeréséhez is. Ennek érdekében a vállalat még a már meglévő elektromos jármű projektek bizonyos munkálatait is leállította.
Igaz, hogy ez az átalakítás lelassíthatja a már tervezés alatt álló elektromos modellek bevezetését, ugyanakkor esélyt adna a Toyotának arra, hogy hatékonyabb gyártási eljárással versenyezzen.
A stratégia módosítása válasz lehet arra, hogy az iparági eladások meghaladják az autógyártó korábbi előrejelzéseit, ezen túlmenően a zöld befektetők és a környezetvédelmi csoportok kritikáit is megválaszolná, akik szerint a Toyota túl lassan kezdte el az elektrifikációt.
A költségcsökkentés kulcsfontosságú
A Toyota egy munkacsoportját azzal bízták meg, hogy a jövő év elejéig vázolja fel a meglévő elektromos autó platform fejlesztésére vagy egy új architektúrára vonatkozó terveit – mondta el négy, az ügyet jól ismerő személy a Reuters-nek.
A felülvizsgálat részeként a Toyota a 2019-ben bemutatott e-TNGA nevű elektromos alaptechnológiájának utódjával is foglalkozik. Az informátorok szerint az új platform lehetővé tenné számára, hogy csökkentse a költségeket, amely azért lenne kulcsfontosságú, mert a korábbi stratégia felülvizsgálatát is részben az váltotta ki, hogy a Toyota mérnökei és vezetői felismerték, a vállalat vesztésre áll a Teslával szemben, ha termelési költségekről van szó.
Alábecsülték a keresletet
A jelenlegi stratégia átdolgozása továbbá azért is esedékes, mivel a Toyota tervezése korábban azt feltételezte, hogy az e-autók iránti kereslet csak évtizedek múlva pörög fel – számolt be a négy forrás.
A japán autógyártó azt feltételezte, hogy 2030-ra évente körülbelül 3,5 millió e-autót - a jelenlegi globális volumenének nagyjából egyharmadát - kell eladnia ahhoz, hogy versenyképes maradjon - mondták az informátorok.
Az elektromos autók értékesítése azonban a Toyota korábbi becslésénél gyorsabban növekszik. Az autógyártók tervei alapján az elektromos modellek 2030-ra a teljes járműgyártás több mint felét teszik majd ki.
Kettő alternatíva kínálkozik
Több a Toyotához közel álló személy szerint a felülvizsgálatot Shigeki Terashi, a korábbi versenypolitikai igazgató vezeti. „Terashi úr erőfeszítéseit az elektromos járművek vártnál gyorsabb térnyerése, valamint a Tesla és mások élvonalbeli innovációinak gyors átvétele hajtja" – fogalmazta meg az egyik informátor.
Terashi csapata vizsgálja azt a lehetőséget, hogy az e-TNGA életciklusát megnyújtsák új technológiák implementálásával – mondta az egyik forrás. Egy másik informátor szerint azonban a csoport vezetője javasolhatja az e-TNGA gyors kivezetését is, hogy egy teljesen új fejlesztésű, e-autóknak dedikált platformot készítsenek helyette. Az új padlólemezen azonban nagyjából öt év elteltével jelenhetne meg az első modell, és „kevés az elvesztegetni való idő.”
Megbosszulja magát a korábbi döntés?
A Toyota több olyan gyártási innovációt is fontolgat, amelyekkel a Tesla mega öntéséhez hasonlóan képes lenne költséget csökkenteni – ebben együttműködik beszállítóival.
Az semmiképpen nem mellékes, hogy a Toyota, a világ legnagyobb autógyártójaként belátta, hogy a Tesla új mércét állított fel az elektromos járművek gyártási költségei tekintetében.
A források arról számoltak be, hogy amikor agy évtizeddel ezelőtt a Toyota részesedést szerzett a Teslában, akkor a Toyota mérnökei közül sokan úgy vélték, hogy a Tesla technológiája nem jelent veszélyt. „Akkoriban arra a következtetésre jutottak, hogy nem volt mit tanulni” és a japán vállalat túl is adott a megszerzett részén.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!