Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Új arculattal ünnepel a legendás magyar buszgyártó
Márciusban fontos pert nyert meg a Széles Gábor érdekeltségébe tartozó Ikarus – most már csak ez a járműgyártó használhatja az Ikarus nevet, és már csak a mátyásföldi Ikarus Ipari Parkkal áll vitában a cég a névhasználat okán.
Az Ikarus a névhasználatért vívott győztes per után jelentkezett az új logóval, nem véletlen tehát az arculatváltás időzítése. Az új embléma megtartja a szárnymotívumot, ezzel is utalva a legendás elődre, és persze a névadó mitológiai alakra.
„Az Ikarus, Magyarország egyik legismertebb márkája, amely immáron 130 éves múltra tekint vissza, most bemutatott új logójával nemcsak a múlt öröksége előtt tiszteleg, de reagál a piaci és a vizuális trendek változásaira is” – írta közleményében a vállalat.
Nem egyszerű a helyzet
Nincs könnyű helyzetben az Ikarus, és nem véletlenül koncentrál inkább a külföldi piacokra – a korábbi ígéretek ellenére a Zöld Busz Program elakadt, és 2021 óta nem írtak ki tendert elektromos buszra a hazai, állami szolgáltatók. Emiatt idén várhatóan nem tud buszt eladni a cég, igaz, demóbuszai Lengyelországban, Németországban és Romániában is futnak, így az exportra nyílhat lehetőség – foglalta össze Tankó Péter vezérigazgató előadását a Magyarbusz Info.
Magyarországon 2022-ben 17 elektromos Ikarus-t értékesítettek, míg külföldön négy darab Ikarus 120e fut Németországban. A legnagyobb flotta az elektromos Ikarusokból stílszerűen Székesfehérváron fut, a Volánbusz kötelékében, a város helyi közlekedésében.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!