Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Továbbra sem megy a Volkswagenek a legfőbb piacán
A Volkswagen Csoport globális szinten júliusban 6,6 százalékkal adott el több autót, mint az előző év gyenge júliusában. Kínában csoportszinten, a Porschénél pedig globális szinten vissza is estek az eladások.
A Volkswagen Csoport továbbra is szenved az új autók iránti gyenge kereslet miatt Kínában. A csoport összes márkájából 773 ezer autó fogyott júliusban globális szinten, ami ugyan 6,6 százalékkal több, mint tavaly, de gyenge volt a tavalyi július is.
Jelentősen növekedni tudott a csoport Nyugat-Európában, ahol 274.500 járművet szállított le, 21,4 százalékkal többet, mint egy évvel ezelőtt. Másrészt a fontos kínai piacon az eladások tovább csökkentek. 260.400 járművel 10,2 százalékkal kevesebb autót adtak el ott, mint 2022 júliusában.
Csökkent a Porsche eladása
Az egyes márkák közül az Audi (plusz 14,7 százalék), a Škoda (plusz 17,4 százalék) és a Seat/Cupra (plusz 45,7 százalék) érte el a legnagyobb növekedést. Maga a központi Volkswagen márka viszont 0,9 százalékos mínuszt könyvelt el. A Porsche meglepően gyenge volt, az első félévi jelentős növekedés után a júliusi szállítások 7,2 százalékkal csökkentek.
Oliver Blume vezérigazgató már július végén csökkentette a teljes évre vonatkozó értékesítési célt, a korábban megcélzott mintegy 9,5 millió jármű helyett most már csak 9,0-9,5 millió szállítást vár a csoporton belül az év végéig. 2022-ben 8,3 millió autót adott el a VW – írja az Automobilwoche.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!