Gyártók Tömény erő: ez a SUV az ülésbe tapaszt

Tömény erő: ez a SUV az ülésbe tapaszt

autopro.hu | 2016.02.08 09:39

Tömény erő: ez a SUV az ülésbe tapaszt

Az Audi RS Q3 világpremierje a 2016-os Genfi Autószalonon lesz. Induló ára 19 millió forint, 2016 második negyedévében kerülnek a vásárlókhoz az első példányok.

Hirdetés

A következő fokozatba kapcsol a márka a kompakt, nagyteljesítményű SUV-modellek szegmensében: RS performance modellekkel erősíti sportos profilját. A performance szó a modell nevében egyrészről komoly növekedést jelent a teljesítményben, másrészről olyan exkluzív felszereltségi szintet jelöl, amely egyértelműen a többi kínált modell fölé emeli. Mindez igaz az RS Q3 performance-ra is, amelyben öthengeres Audi-szív dobog. Ezt a 2,5 literes TFSI erőforrást 2010 óta már sorozatban hatodszorra díjazta a nemzetközi újságírókból álló zsűri a „Nemzetközi Év Motorja“ (International Engine of the Year) címmel saját kategóriájában.

Az RS Q3-hoz képest tovább fokozta az Audi a performance-modell 2.5 TFSI erőforrásának teljesítményét. Az új vízhűtő nagyobb hűtőkapacitása és a tovább optimalizált benzinszivattyú révén 27 lóerővel nagyobb teljesítményt hoztak ki az RS Q3 performance öthengeres turbós motorjából. A 465 Nm maximális forgatónyomaték az 1625-5500 közötti fordulatszám-tartományban áll rendelkezésre. A sportos, kompakt SUV-modell 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/óra sebességet és egészen 270 km/óra maximális sebességig gyorsul. Az NEDC-ciklus (New European Driving Cycle) szerinti átlagos üzemanyag-fogyasztás 8,6 liter 100 kilométerenként (203 g/km szén-dioxid-kibocsátás mellett).

A szériafelszerelésként kínált hétfokozatú S tronic automatikus sebességváltót is sportosra hangolták. Az extrém rövid kapcsolási idővel dolgozó kettős tengelykapcsolós sebességváltót hagyhatjuk magától dolgozni, de a vezető kézzel is válthatja a fokozatokat. Ezt az alapfelszereltség részét képező sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel szerelt RS multifunkciós kormány teszi lehetővé. Amenyiben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszerének dynamic üzemmódját választjuk, akkor a fokozatváltásokat gázfröccs is kíséri.

A quattro állandó összkerékhajtás a motor erejét elektronikusan vezérelt, hidraulikus, lamellás tengelykapcsolón keresztül szuverén módon juttatja az útra. Ennek köszönhető a forgatónyomaték minden helyzetben ideális eloszlása az első és a hátsó kerekek között. Az ESC menetstabilizáló rendszerrel való összeköttetés a kerekenkénti szabályozást is lehetővé teszi.

Az Audi Q3-hoz képest 20 milliméterrel kisebb magasságot biztosító, feszes hangolású RS sportfutómű párosul az Audi RS Q3 performance nagy teljesítményű hajtásláncához. Választható extraként kínálja az Audi az RS sportfutómű plusz verzióját lengéscsillapítás-szabályozással. Az Audi drive select rendszeren keresztül választható ki a futómű-karakterisztika comfort, auto vagy dynamic hangolása.

Világpremierje a 2016-os Genfi Autószalonon lesz, Németországban hamarosan rendelhető lesz. Induló ára 61 ezer euró, az idei év második negyedévében kerülnek a vásárlókhoz az első példányok.

Kiemelt Partnereink