Gyártók Tárt karokkal fogadja a német állam a Teslát

Tárt karokkal fogadja a német állam a Teslát

autopro.hu/H.J. | 2020.03.10 04:23

Tárt karokkal fogadja a német állam a Teslát

Fotó: twitter.com/tesla

Hamarosan megkezdődhet a Tesla németországi gigagyárának építése. A helyiek hiába tiltakoznak, az állam rendkívül kedvező feltételeket biztosít az amerikai cégóriás számára, amely így már biztosan Németországot választja telephelyének.

Hirdetés

A Tesla első európai gyára a németországi Grünheide-ben, Berlin közelében épül. A helyszínválasztás sokakat meglepett, azonban komoly financiális tényezők állnak a döntés hátterében.

A helyi politikusok kedvező feltételeket és kilátásokat ígérnek Elon Musknak. A Welt am Sonntag nevű hírlap közzétette a Dietmar Woidke miniszterelnök, Jörg Steinbach gazdasági miniszter és Elon Musk között zajló levelezést.

Financiális és munkaerőpiaci tényezők

A dokumentumokban központi helyet foglalnak el a pénzügyi részletek – Steinbach tavaly arról tájékoztatta az amerikai cégóriást, hogy a német tartományok közül Brandenburgban a legalacsonyabbak a helyi adók. Dietmar Woidke pedig levélben garantálta Musknak, hogy a legkedvezőbb finanszírozási és adózási feltételeket fogják biztosítani vállalata számára.

A pénzügyi tényezők mellett a politikusok a kedvező munkaerőpiaci körülményekre is felhívták az amerikai cég figyelmét – a brandenburgiak mellett a nyugat-lengyel munkavállalók is megjelennek a piacon.

A német állam partner

A német állam hozzájárulhat a gyár építési munkálatainak felgyorsításához. Minden engedélyezési folyamatot – beleértve például a környezeti hatásvizsgálatot, vagy a levegőterheltségi szint felmérését – az állam a lehető leggyorsabban bírál el, hogy időbeli csúszás ne lépjen fel. Emellett személyenként akár 10 ezer euróval is támogathatja a Tesla-alkalmazottak továbbképzését.

A munkálatok már megkezdődtek a helyszínen.

A munkálatok már megkezdődtek a helyszínen. | Fotó: twitter.com/gigafactory_4

A gyár megépítését sok helyi ellenzi, tüntetést is szerveztek a vállalat ellen. A tervek szerint 2021 közepétől évente 500 000 elektromos jármű gördül le a gyártószalagról – írja az Automobilwoche.

Kiemelt Partnereink