Gyártók Százéves a Chevrolet emblémája

Százéves a Chevrolet emblémája

autopro.hu | 2013.07.27 11:30

Százéves a Chevrolet emblémája

Idén száz éves a chevrolet világszerte ismert Csokornyakkendője. Annak ellenére, hogy eredetét a titok leple fedi, idén is 25 új autótípus indul vele új utakra.

Hirdetés

1913-ban a Chevrolet társalapítója, William C. Durant vezette be a jellegzetes Chevy emblémát az 1914-es Chevrolet H-2 Royal Mail és H-4 Baby Grand modellek orrán. Az időközben lepergett évszázad alatt 215 millió Chevrolet viselte, amelyek közül 60 millió mindmáig fut. 140 országban 6,39 másodpercenként vesznek egy Chevroletet az emberek, és a márka épp tavaly állított fel új féléves értékesítési rekordot, 2.5 millió darabbal. A Csokornyakkendő centenáriumát új típusok megjelenése kíséri, mint a Cruze Clean Turbo Diesel kompakt kocsi az Egyesült Államokban, vagy a kis Trax SUV negyven országban.

“A Chevrolet Csokornyakkendőt az egész világon felismerik, mint az amerikai alkotóerő szinonimáját,” mondta a Chevrolet marketingvezetője, Tim Mahoney. “Akár súlyos terheket szállítson valaki sziklás terepen egy platós Silveradóval, vagy városban ingázzon egy Spark EV-vel, útján a Chevrolet csokornyakkendőt követi.”

Eredete rejtély, de azért 1913 óta 215 millió autó viseli ezt az emblémát

Ugyan száz esztendeje szerepel már a Csokornyakkendő, eredetét homály fedi. Mesélik, hogy Durantnek megtetszett egy plakát a párizsi szállójában, de azt is, hogy egy újsághirdetés tűnt fel neki, amikor Hot Springsben vakációzott.

Durant özvegye és lánya más-más magyarázatot ismer.

Margery Durant azt írja az 1929-es kiadású My Father könyvében, hogy az étkezőasztalnál Durant időnként emblématerveket firkálgatott egy darab papírra. "Azt hiszem, egy este a leves és a sült csirke között vázolta fel azt, amit mindmáig használnak a Chevroleteken."

Egy 1968-as intejúban viszont azt mondta az özvegy, Catherine, hogy a csokornyakkendő 1912-es nyaraláskor, Hot Springsben pattant ki férje fejéből. Szállodai szobájában újságot olvasgatva Durant meglátott egy rajzot, és felkiáltott: “Azt hiszem, ez nagyon jó embléma lenne a Chevroletnek.” Durant asszony sajnos sosem tisztázta, milyen motívum volt az, és mire használták.

Ez a hírmorzsa azonban arra ösztönözte Ken Kaufmannt, a The Chevrolet Review történészét és szerkesztőjét, hogy utánajárjon valódiságának. Kiderítette, hogy az atlantai The Constitution újság 1911. november 12.-i számában megjelent a Southern Compressed Coal Company “Coalettes” fantázianevű brikettjénak a hirdetése. A benne látható Coalettes logó ferdített nyakkendő-formát mutatott, nagyon hasonlót a Chevrolet későbbi ikonjához.

Ugyanez – vagy hozzá hasonló – került Durant és felesége szeme elé egy évvel később, és pár állammal északabbra? A lap, amelyet Kaufmann talált, mindössze kilenc nappal a Chevrolet bejegyzése után jelent meg. A Chevrolet csokornyakkendőt első ízben a Washington Post 1913. október 2-i számában alkalmazták, fölötte a „Keresd ezt az emblémát” felirattal.

Kiemelt Partnereink