Gyártók Svéd segítséggel lehet karbonsemleges a Mercedes

Svéd segítséggel lehet karbonsemleges a Mercedes

autopro.hu/V.R. | 2023.06.10 08:17

Svéd segítséggel lehet karbonsemleges a Mercedes

Fotó: Daimler Media

A Mercedes-Benz egy svéd startup vállalkozással teszi karbonsemlegessé az acélellátást, ezzel is tovább haladva a karbonsemlegesség felé vezető úton. A Mercedes 2039-re szeretné elérni ezt az önként vállalt célt.

A Mercedes-Benz beszállítói szerződést kötött a svéd H2 Green Steel nevű start-up vállalkozással, amely évente 50 ezer tonna szén-dioxid-mentes acélt szállít európai présüzemei számára. Az acélt az autógyártó különböző szériamodelljeihez fogják felhasználni.

A Mercedes már 2021 óta részesedéssel rendelkezik a vállalatban, amely évente 50 ezer tonna „zöld” acélt szállít majd az autógyártó európai présüzemei számára különböző modelljeik gyártásához. A startup a tervek szerint 2025-ben kezdi meg a termelést, és ezt követően teszi lehetővé a stuttgarti székhelyű vállalat számára, hogy gyakorlatilag karbonsemleges acélt vezessen be a sorozatgyártásba.

A fent említett szállítási mennyiség az autógyártó európai présüzemeit érinti. Ugyanakkor a két fél nyilvánosságra hozott egy aláírt szándéknyilatkozatot is, mely értelmében a Mercedes-Benz Észak-Amerikában is létre szeretne hozni egy karbonsemleges acél ellátási láncot, ottani gyártóüzemei számára.

Ambiciózus célok

Mint ismert, a Mercedes-Benz önként vállalta, hogy legkésőbb 2039-ig szén-dioxid-mentes ellátási láncot hoz létre. Emellett a gyártó nemrég bejelentette, hogy a Hydro elnevezésű alumínium- és megújulóenergia-ipari partnerénél közel 70 százalékkal csökkentett karbonlábnyomú alumínium kerül sorozatgyártásba - többek között a Mercedes-Benz EQE és EQS elektromos modellekhez.

Az acél „zöldítése” rendkívül fontos lépése a Mercedes környezetbarát fordulatának. Például egy szedán gyártásakor keletkezett szén-dioxid harminc százaléka az acélból ered. A Daimler szerint egyenesen arról van szó, hogy a járműipar karbonsemlegessé válásának legnagyobb kihívása az acél használata.

Miért „zöld” az acél?

A H2 Green Steel az acélgyártáshoz kokszszén helyett hidrogént és 100 százalékban megújuló energiaforrásokból származó villamos energiát használ. Ennek eredményeként a gyártási folyamat gyakorlatilag karbonsemlegesnek tekinthető.

A svéd vállalat új megközelítésében a hidrogén redukáló gázként szolgál, amely felszabadítja és megköti a vasércből az oxigént. A kokszszén felhasználásával ellentétben a folyamat során nem keletkezik széndioxid, csupán vízgőz. A Mercedes szerint a H2GS célja, hogy a szállítás megkezdésekor az acél tonnájára vetítve 0,4 tonna karbonlábnyomot érjen el – írja az electrive.com

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink