Gyártók Suzuki: intenzív struktúraváltás az autóiparban

Suzuki: intenzív struktúraváltás az autóiparban

autopro.hu | 2019.12.16 12:25

Suzuki: intenzív struktúraváltás az autóiparban

A Magyar Suzuki szerint struktúraváltás történik az iparágban, nincsen válság. Az ágazatra jellemző innovációs folyamatok zajlanak most, mutat rá Dr. Urbán László, a vállalat vezérigazgató-helyettese.

– Hogy látja az autóipar helyzetét?
– Az ipar 4.0, az elektromobilitás, az autonóm vezetési technológiák és a szabályozási környezet a járműipar történetének talán legnagyobb, legintenzívebb változását hozzák. A piacok növekedésének lassulása miatt sokan krízist kiáltanak. Azt gondolom, az iparág nem válságban, hanem struktúraváltásban van: a világ járműipara évek óta az említett irányok mentén gondolkozik és dolgozik, hiszen autógyártás nem létezik innováció nélkül. Ez egy folyamatos tevékenység, a mindennapjaink része. Itt az EU-s szabályok okozta extrém tempó az, ami a kihívást jelenti.

– A Magyar Suzuki 2015 óta nem gyárt új modellt. Mit takar az Ön által említett folyamatos innováció a vállalatnál?
– Az innováció számunkra több mint technológia, a mindennapok újításait és a megfontolt fejlődést előtérbe helyező gondolkodásmódot is magába foglalja. Ez a mentalitás az új modellek és modellfrissítések fejlesztésén túl a gyártástechnológia megújítását, valamint hatékonyság-, illetve folyamatoptimalizálást is takar.

– Hogyan jelenik meg ez az innováció Önöknél a mindennapok szintjén?
– Kísérleti fejlesztés, azaz a hazai gyártású járművek prototípusgyártása, a sorozatgyártás előkészítése zajlik Esztergomban. Az úgynevezett design proto, alap- és alkalmazott kutatás eredménye, „papíron”, valójában digitálisan érkezik hozzánk Japánból tervrajzok formájában. Mérnökeink és technikusaink ebből hozzák létre a prototípust, a Vitaráét és az SX4 S-CROSS-ét például. A tesztelési eredmények, visszajelzések, mérési adatok alapján esztergomi gyárunkban megépülnek a pilot, avagy előszériás gépkocsik. Egy-egy modell prototípusfejlesztése hozzávetőlegesen 2000-2500, a gyártástechnológiát is érintő megoldást, több száz mérnöki és technikusi munkaórát, a teljes munkatársi gárdát megmozgató feladatot jelent, illetve sok milliárd forint értékű befektetést igényel. Az új modellek, illetve modellfrissítések fejlesztése folyamatosan zajlik a Suzukinál. Kollégáim ezt a feladatot a sorozatgyártással kapcsolatos napi munkájuk ellátása mellett végzik, folyamatos párbeszédben és együttműködésben partnereinkkel. Az ő közös munkájuk a garancia a Suzuki által képviselt mentalitás és innovációs gondolatok minőségi kivitelezésére.

Kísérleti fejlesztés, azaz a hazai gyártású járművek prototípusgyártása, a sorozatgyártás előkészítése zajlik Esztergomban.
Kísérleti fejlesztés, azaz a hazai gyártású járművek prototípusgyártása, a sorozatgyártás előkészítése zajlik Esztergomban.

– Ez azt jelenti, hogy a Suzukinál zajló fejlesztések a beszállítóknál is megjelennek?
– A legtöbb Esztergomban gyártott új modell bevezetésével kapcsolatos technológiai fejlesztések a beszállítóinkra is pozitív hatással vannak. A beszállítóinkkal folyamatos együttműködésben zajlik egy-egy új modell és modellmegújítás kísérleti fejlesztése, az alkatrészek és az előállításukhoz szükséges szerszámfejlesztéssel együtt. Ez a fajta kölcsönhatás beszállítóinkra is pozitív hatással van, hiszen nekik is fejlődniük kell ahhoz, hogy tartani tudják az általunk elvárt magas színvonalat. Sok beszállítónk a Suzuki magyarországi működésének kezdete óta partnerünk, és valóban azok, mert együtt dolgozunk, gondolkozunk, fejlődünk. Ennek köszönhető, hogy a Magyar Suzuki Zrt. rendelkezik a legnagyobb és véleményünk szerint a legjobb beszállítói hálózattal a hazai autógyártók között. Több mint 4500 autóalkatrész érkezik az esztergomi üzembe beszállítóinktól, akiknek 30-40 százaléka hazai vállalat. Így a Magyar Suzuki a magyar vállalkozások gyarapodásához is hozzájárul.

– Mit hoz a jövő az ipar számára? Hogyan követi le a jelenlegi trendeket a Suzuki?
– A környezetbarát és fenntartható járműgyártási törekvések térhódításával összhangban, a Suzuki Motor Corporation jelenleg a hibrid technológia és -modellek fejlesztésére összpontosít. Anyavállalatunk mindemellett együttműködést folytat a Toyotával az elektromos autók bevezetésére az indiai piacon. A két fél többek között az autonóm vezetési rendszerek kifejlesztésén is dolgozik.

Kiemelt Partnereink