Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapestről egyszer már elküldött buszokat bérel a BKV
2024.05.05 12:23Ön tudja, hogy miért levegővel töltjük fel az abroncsokat?
2024.05.05 08:18Az MI megmondja a politikai hovatartozását pusztán az arcára nézve
2024.05.05 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sportos formában érkezik az első villamosított Dodge
Az Alfa Romeo Tonale modelljére hajazó Hornet belső égésű változata 2022 végén kerül a kereskedésekbe, az elektrifikált változat pedig, ami a Dodge első villamosított járműve lesz, 2023 tavaszán várható.
A jelenleg is túlzsúfolt kompakt terepjárópiac 2023-ban újoncot üdvözölhet a Dodge Hornet villamosított csúcsváltozatának személyében. „Szándékosan lépünk be egy olyan, fiatalabb demográfiai csoporttal rendelkező gyorsan növekvő szegmensbe, amely hajlamosabb a villamosítás korai bevezetésére” - mondta Tim Kuniskis, a Dodge vezérigazgatója.
A belső égésű motorral hajtott Hornet GT mellett a Hornet R/T a Dodge első elektromos típusa lesz. A két modell közötti különbséget nem csak a hajtáslánc jeleneti majd. Kuniskis az SAE Internationalnek úgy fogalmazott, hogy: „Az R/T modellek mindig is a teljesítmény fokozatot jelentették.” Kiemelve ezzel, hogy a plug-in hibrid elektromos R/T a Hornet gyorsabb, erősebb változata lesz.
A belső égésű GT meggyőző számai
A Hornet GT Hurricane 2 literes, közvetlen befecskendezésű, soros négyhengeres turbófeltöltős motorja várhatóan több, mint 265 lóerőt és 499 newtonmétert fog szolgáltatni.
A Dodge állítása szerint a belépő szintű Hornet GT rendelkezik majd a legjobb 0-ról 100 kilométer/órára történő gyorsulási idővel a kompakt terepjárók szegmensében. A Dodge illetékesei szerint a Hornet egy kiemelkedő jármű lesz a saját szegmensében. „A Hornet GT egy nem éppen félvállról vehető, nagy teljesítményű jármű 30 ezer dollár alatti áron” – mondta Micky Bly, a Stellantis meghajtási rendszerekért felelős globális vezető alelnöke.
Plug-in teljesítmény
A villamosított Hornet R/T egy 1,3 literes, duplaturbós négyhengeres motorral rendelkezik, amelyhez egy 90 kilowattos villanymotor párosul, amelyet egy 306 voltos lítiumion akkumulátorcsomag táplál. A jármű kombinát teljesítménye az előrejelzések szerint meghaladja a 285 lóerőt és az 519 newtonmétert. Ehhez az első tengelyt meghajtó belső égésű motor 270 newtonméterrel, míg a hátsó elektromotor 249 newtonméterrel járul hozzá.
Bly elmondása alapján a jármű elektromos hatótávolsága körülbelül 48 kilométer. Az akkumulátor teljes feltöltése az AC/DC inverteren és a fedélzeti 7,4 kilowattos töltőmodulon keresztül megközelítőleg 2,5 órát vesz igénybe egy 2-es szintű töltővel.
Exkluzív és sportos technológia
A Hornet R/T kapja meg elsőként a Dodge PowerShot technológiáját. Az aktiváló gomb, majd az akkumulátor hőmérsékletének és töltöttségi állapotának rendszerellenőrzése után az autó kijelzője jelzi, hogy a PowerShot készen áll. A gázpedál lenyomása ekkor szabadjára engedi az akkumulátor 25 lóerős plusz teljesítménylöketét, amivel Bly szerint a PowerShot egy másodperccel javítja a 0-100-as gyorsulási időt.
A Hornet ugyanarra a platformra épül, mint az Alfa Romeo Tonale modellje. A Hornet motorháztetője, első és hátsó része, kerekei és belseje azonban eltér az olasz típusétól, továbbá a felfüggesztés és a kormánymű hangolása is egyedi. "A hajtásrendszerek szempontjából a Hornet a gyorsulást és a teljesítményt szem előtt tartva lett hangolva" – mondta Brian Del Pup, a Dodge műszaki vezetője.
A belépőszintű GT technológiai jellemzői között szerepel az összkerékhajtás, a nyomatékvektorozás, valamint a csúszásgátló differenciálmű. A négydugattyús, elöl rögzített Brembo féknyergek is – a szegmensben egyedülálló módon – a szériafelszereltség közé tartoznak a Hornet GT-ben, és elérhetőek az R/T-ben.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!