Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Egy zsugorodó tóban kell halásznia a magyar beszállítóknak
2024.05.21 16:16Nincs elég töltő, késik a kínai elektromos SUV
2024.05.21 15:19Tiltott kínai alkatrészekkel importálhatott autókat a BMW
2024.05.21 13:17Ellephetik a gyárakat az emberszabású robotok
2024.05.21 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokkal gyorsabban fejlesztené autóit a VW
A Volkswagen átalakítja Wolfsburgban található műszaki fejlesztőrészlegét. A változtatásokkal lépést kíván tartani a digitalizációval és elektrifikációval, illetve autói fejlesztési idejét negyedével akarja csökkenteni.
A wolfsburgi a VW legnagyobb fejlesztőközpontja a maga mintegy 11.500 dolgozójával. Az itt folyó fejlesztőmunkákat a vállalat alapjaiban akarja átalakítani, három területre fókuszálva azt. Ezek a területek a szoftverek, a vevői elvárások, valamint a VW újgenerációs elektromos padlólemeze, az SSP.
A változtatásoktól a fejlesztési idő negyedével csökkenését, az új szoftverek gyorsabb elkészítését, illetve a termelési folyamatok felgyorsítását várja a gyártó.
Jelenleg egy autó fejlesztési ideje 54 hónap, ezt a jövőben 25 százalékkal, 40 hónapra, azaz mintegy 3,5 évre fogják csökkenteni. Ami a termelés gyorsítását illeti, a cél, hogy körülbelül tíz órára csökkentsék egy autó összeszerelésének idejét. A tíz óra nagyjából megegyezik azzal az idővel, amennyi alatt egy új Tesla elkészül az amerikai vállalat Berlinhez közeli üzemében, illetve azzal, amennyi idő alatt egy Trinity elektromos modellt legyártanak majd a projektnek szentelt új, Wolfsburgban felépítendő üzemben.
Szemléletváltás
A wolfsburgi fejlesztési részleg átszervezésének részeként a fejlesztőmunkát a jövőben nem az egyes alkatrészekre, hanem az autók funkcióira és rendszereire fókuszálva fogják végezni. A rendszerszintű, több komponenst is érintő követelményeket már idejekorán meg fogják határozni, biztosítva, hogy a különböző területeken folyó fejlesztések egymáshoz tökéletesen illeszkedő eredményekkel szolgáljanak. A VW a szemléletváltást a felhasználói élmény javításának szükségességével, illetve a járművek egyre összekapcsoltabbá válásával magyarázza.
A változásokat követve a fejlesztőközpont dolgozói már ma is zajló át- és továbbképzésen vesznek részt. 2030-ra mintegy 4000 munkavállalót fognak átképezni, míg másik 6-8000 dolgozót továbbképzésben fognak részesíteni.
Új fejlesztőközponttal bővül Wolfsburg
A fejlesztések részeként 800 millió euró befektetésével Wolfsburgban egy új fejlesztőközpontot is felépítenek Campus Sandkamp néven. A következő öt évben elkészülő létesítményben több mint 4000 fő fog dolgozni többek között az SSP platform fejlesztésén.
A moduláris SSP-re tervezett első modell a 2026-ban gyártásba kerülő Trinity elektromos szedán lesz, később azonban a VW konszern más modelljeinek alapjául is szolgálni fog. Életciklusa alatt a tervek szerint több mint 40 millió járművet fognak építeni rá.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!