Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megszületett a döntés: új gyárat épít a VW
A Volkswagen felügyelőbizottságának jóváhagyásával zöld utat kapott a Trinity projektnek dedikált új, wolfsburgi gyár felépítése. A kettőmilliárd eurós beruházásból megvalósuló, legmagasabb technikai színvonalat képviselő létesítmény kulcsfontosságú eleme a wolfsburgi egység történelmének eddigi legátfogóbb modernizálásának.
Az már tavaly kiderült, hogy a VW a következő generációs, Trinity projekt keretében tervezett elektromos autóját egy új üzemben gyártaná, amit Ralf Brandstätter, a VW márka vezérigazgatója a gyártósori infrastrukturális korlátok elkerülésével indokolt. Ugyancsak az új egység felhúzása mellett szól az a tény, hogy így nem kell megakasztani a termelést a fő wolfsburgi üzemben.
A VW a 2023 tavaszától épülő új üzemben olyan gyártástechnológiai megoldásokat kíván meghonosítani, amivel a létesítmény egy modellé válhat a fő wolfsburgi, illetve a máshol található gyárak átalakításához.
Szintlépés a gyártásban és az autótervezésben
A Trinity projekt célja egy felsőkategóriás, teljesen elektromos szedán kifejlesztése. A VW nem csak gyártástechnológiában, de autófejlesztésben is szintet akar lépni: a Trinity keretében tervezett típus több mint 700 kilométeres hatótávolsággal, illetve a mainál sokkal rövidebb töltési idővel fog rendelkezni, ami mellett készen fog állni a négyes szintű önvezetési képesség későbbi implementálására. A tervek szerint 2026-ban gyártásba kerülő elektromos zászlóshajó lesz az első autó, ami az új SSP moduláris platformra fog épülni.
A klímasemlegesen készített modellből egy darab tíz óra alatt fog elkészülni – a rivális Tesla a nemrég engedélyezett berlini üzemében hasonló idő alatt szerel össze egy Model 3-at. A rövid átfutási időt a VW kevesebb modellvariánssal, kevesebb alkatrésszel, nagy automatizáltsággal, optimalizált termeléssel és új logisztikai koncepciókkal kívánja elérni.
Már jövőre új korszak kezdődik
A 60 ezer embert foglalkoztató, fő wolfsburgi üzemben az SSP padlólemezre épülő e-autók gyártása 2030-ban fog elindulni. Mindazonáltal a teljesen elektromos autókra nem kell a következő évtized elejéig vári, ugyanis az ID.3-at már 2023-tól készíteni fogják Wolfsburgban.
A közelmúltban az elektrifikáció fényében kérdésessé vált a helyi üzem dolgozóinak jövője. A VW legnagyobb gyárának portfóliójában jelenleg nem szerepelnek tisztán elektromos típusok, azoban a Trinity projekt, illetve az ID.3 jövőre induló gyártása segíthet megmenteni a kockán forgó pozíciókat.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!