Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU az együttműködés hiányával vádolja a kínai gyártókat
2024.05.03 17:17A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Sokat veszíthet az amerikai döntés miatt a Hyundai
A Hyundai Motor Csoport kettő nagy autógyártója, a Hyundai Motor és a Kia lehetnek azok az OEM-ek, akik a legtöbbet veszíthetnek azon új amerikai szabályok miatt, melyek szerint az Észak-Amerikán kívül készülő e-autók után nem jár majd a 7500 dollár összegű adókedvezmény.
A Hyundai és a Kia mintegy 39 ezer elektromos autó eladásával az idei első fél évben a második helyre küzdötte fel magát a tisztán elektromos szegmensben az Egyesült Államokban, ahol csak Elon Musk cége, a Tesla tudott nagyobb számokat produkálni.
A hódítást azonban legalább átmenetileg megakaszthatják azok, a már Joe Biden amerikai elnök által törvénybe iktatott szabályok, amik a villanyautók észak-amerikai gyártásához kötik az adójóváírásra jogosultságot. Jelenleg csupán mintegy húsz autó felel meg a követelménynek, amin felül 2023-tól a kínai akkumulátor-alkatrészek teljes kivezetését is teljesíteni kell majd az egyes modellek jogosultságához.
„Ha mindenben megegyeznek, és az egyik (autó) választásakor kapok 7500 dollár adójóváírást, míg a másik választásakor nem, akkor hiába szeretlek Hyundai, azt fogom választani, amelyikhez jár a jóváírás” – nyilatkozta a Reuters-nek Andrew DiFeo floridai autókereskedő, aki már több olyan vásárlóval is találkozott, akik az új szabályok miatt mondtak le a Hyundai-ról.
Még állami szinten is szót emeltek
Bennfentes információk szerint a Hyundai, ami idén 10 milliárd dollár USA-ban befektetéséről, annak részeként egy villanyautó-gyár építéséről tett ígéretet, nagyon nem elégedett az amerikai lépéssel. Ezt jelzi, hogy Euisun Chung, a Hyundai elnöke nemrég személyesen utazott Washingtonba az új szabályozás miatt, míg a gyártó egyik anonimitás mellett nyilatkozó munkatársa úgy fogalmazott: „az új törvény negatívan és közvetlenül érint minket.”
A Hyundai mellett a koreai kormány munkatársai is hangot adtak aggályaiknak az amerikai kollégáikkal folytatott megbeszélés során, és egy koreai állami tisztviselő a szabályok életbe lépésének 2025-ig, a Hyundai új amerikai gyárának elkészültének évéig elhalasztását kérte Washingtontól.
Nem lehet elkerülni a bajt
Elemzők szerint a Hyundai és a Kia eladásai mindenképpen meg fogják szenvedni a Biden-adminisztráció lépését, ugyanakkor még korai lenne megpróbálni megjósolni a bevételekre és nyereségre gyakorolt hatás mértékét.
Bár a kettő koreai gyártó számai messze elmaradnak a Tesláétól, eladásaik alakulása arra engedett következtetni, hogy jól haladtak afelé, hogy bebetonozzák pozíciójukat a piacvezetők között.
A Reuters által idézett elemzők szerint a vállalatok most kedvezményekkel próbálnak majd meg vásárlókat csalogatni, ami számukra plusz költséget fog jelenteni.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!