Gyártók Sikernek örvend a Citroën elektromos kisautója

Sikernek örvend a Citroën elektromos kisautója

autopro.hu/V.M. | 2022.07.18 04:16

Sikernek örvend a Citroën elektromos kisautója

Citroën AMI-k a görögországi Halki szigetén | Fotó: Stellantis Media

A Citroën szerint nagy sikernek örvend az AMI elektromos kisautója, amit 2020 áprilisában mutatott be, hogy egy megfizethető, emissziómentes alternatívát nyújtson a városi közlekedésben.

A Marokkóban összeszerelt AMI-ra eddig már több mint 23 ezer megrendelés érkezett a Citroën közleménye szerint. Ez egyben azt mutatja, hogy a megrendelések száma növekvő ütemben bővül, ugyanis tavaly szeptemberig, az értékesítés kezdetének egy éves évfordulójáig körülbelül 9000 ezer megrendelés futott be.

A teljesen elektromos, 485 kilogramm tömegű AMI-ban egy 5,5 kilowattórás akkumulátor van, ami egy 8 lóerős elektromos motort lát el energiával. A kétszemélyes kisautó Cargo változatban is kapható, amiben az utasoldali ülés helyén egy 400 literes tárolórészt alakítottak ki.

Kategóriája élén

A csak online megvásárolható kisautó jelenleg kilenc európai országban, köztük Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban, Görögországban és az Egyesült Királyságban kapható. Marokkóban és Törökországban szintén elérhető.

Legnagyobb piaca Franciaország, ahol 13 ezernél is több példányt rendeltek – háromnegyedüket magánvásárlók. Itt piacvezető a négykerekű elektromos mikrokocsik szegmensében. A második legnagyobb piac Olaszország, ahol ez idáig 6700 darabot rendeltek meg a kisautóból. Itt az AMI csakugyan piacvezető, méghozzá a négykerekű mikrokocsik teljes szegmensében, mely eladásainak 31 százalékát adja. Az Egyesült Királyságban csak június óta kapható az AMI, a május végi árbejelentés óta azonban már mintegy kétezer megrendelés futott be onnan.

A postától a határőrségig

A rendelések 84 százaléka magánvásárlóktól származik, míg a maradék vállalati ügyfelektől, akiknek a Citroën szerint az AMI a kompakt méretéből adódóan nyújt életképes alternatívát a városi közlekedésben.

A vállalati felhasználásra példa Portugáliában a CTT postaszolgálat, ami 160 AMI-t üzemeltet csomagszállító flottájának részeként. Egy másik érdekes példa a görögországi Halki szigeten van, ahol a rendőrség és a határőrség kettő AMI-t használ járőrözésre.

Érdekesség, hogy a kisautó felhasználóinak 42 százaléka nem töltötte be a tizennyolcadik életévét, mivel Franciaországban már 14 éves kortól, míg a legtöbb másik piacon 16 éves kortól vezethető.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink