Gyártók Rupert Stadler: új zászlóshajó jöhet a szabadidő-autók piacán

Rupert Stadler: új zászlóshajó jöhet a szabadidő-autók piacán

Panker Gergő | 2015.01.29 06:14

Rupert Stadler: új zászlóshajó jöhet a szabadidő-autók piacán

Rupert Stadler, az Audi AG vezérigazgatója szerint a gyártó még az évtized vége előtt piacra dobhatja a márka legnagyobb szabadidő-autóját.

Hirdetés

A Q8-ast főként az amerikai, kínai és közel-keleti piacokra szánják, ahol jelentős kereslet ígérkezik a nagyméretű kupé alakú szabadidő-autókra.

Az Audi „keményen ráfeküdt a projektre“ – mondta Rupert Stadler a Bloomberg New York-i központjában.

Az Audi két hete a detroiti autószalonon bemutatta a Q7 ráncfelvarrott változatát. – Egy mégnagyobb modell tovább erősítené a márkánkat. Biztos vagyok benne, hogy 2020-ig piacra kell dobni az új Q8-ast – hangsúlyozta Stadler.

Rupert Stadler, az Audi AG vezérigazgatója - fotó: autoblog.com

Egy kiterjesztett SUV-kínálat segíthet az Audinak az Egyesült Államokban való terjeszkedésben, ahol jelenleg csupán feleannyi autót képes eladni, mint német riválisai.

Az új modell még így is jelentős versenyre számíthat, mire elér a kereskedésekbe. A BMW tavaly bejelentette, hogy a modellpallettáját kiegészíti egy nagyméretű szabadidő-autóval, az X7-essel, amelyet már a Q8-asnál korábban piacra dobnának.

Eközben a szintén a VW-csoporthoz tartozó Bentley még az idén bemutatja a Bentaygát, a brit vállalat luxuskategóriájú – és a világ legdrágább – szabadidő-autóját. A Maserati lassan véglegesíti a Levantét, a Jaguar pedig 2016-ban megkezdi első crossoverének, az F-Pace értékesítését.

Az egyre növekvő kínálat ellenére az Audi optimistán tekint az amerikai kilátásokra, ahol a szabadidő-autók népszerűsége folyamatosan növekszik és a prémium gyártóknak még rengeteg lehetőségük van a bővítésre.

Az elkövetkezendő évek során a prémium modellek a jelenlegi 10 százalékkal szemben az USA autópiacának 13 százalékát tehetik ki – mondta Rupert Stadler.

Miután a többi fontos piacon az Audinak már sikerült megelőznie riválisait, a gyártó úgy gondolja, mindez sikerülhet az Egyesült Államokban is: – Kínában és Európában már sikerült. Miért ne sikerülhetne valamikor az Egyesült Államokban is? – tette fel a költői kérdést az Audi első embere.

Jelenleg a Q7 a zászlóshajó modell a márka szabadiőautó-kínálatánaban - fotó: Automotive News Europe

A Q8 része az Audi azon tervének, hogy a következő öt év során 24 milliárd eurót költ technológia- és gyártásfejlesztésre. A beruházás legnagyobb részét a jelenlegi modellkínálat 50-ről 60-ra bővítésére fordítják majd. Ebbe beletartozik a 2016-ban érkező Q1 szubkompakt szabadidő-autó is. A Q1 érkezésével az Audi szabadidő-autóinak száma négyre nő majd. A jelenlegi kínálatban szerepel a kompakt méretű Q3, a középkategóriás Q5 és a nagyméretű Q7.

Az Audi 2020-ig szeretné elvenni BMW-től a világ legnagyobb prémium autógyártója címet. A BMW előnye a 2013-ban regisztrált 79 658 autóról a tavalyi évben 70 619-re csökkent. A Mercedes ugyan körülbelül 160 ezer autóval lemaradva a harmadik helyen kullog, a legnagyobb növekedést (13 százalék) mégis neki sikerült elérnie.

Stadler annak kapcsán beszélt a Bloombergnek a Q8-cal kapcsolatos tervekről, hogy tavaly májusban megemlítette, a vállalatnál szóba került a modell esetleges fejlesztése.

Kiemelt Partnereink