Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Riválisaitól igazol fejlesztőket a VW
Az elektromos offenzíva részekét hatalmas volumenű akkumulátorfejlesztésbe kezdett a Volkswagen. A fejlődéshez a riválisok szakembereit is átcsábította a vállalat: az Apple akkumulátorfejlesztési vezetője és a BMW korábbi szakembere is a Volkswagennél folytatja a munkát.
A Volkswagen többek között átcsábította magához az Apple-től Soonho Ahn akkufejlesztési vezetőt, valamint a BMW-től Jörg Hoffmant, aki a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésére szakosodott. A koreai szakemberről még nem tudni, mikor kezdhet a Volkswagennél, Hoffman átigazolásáról a német sajtó viszont már korábban is írt.
Szeptemberben a Farasis-tól is igazolt a Volkswagen, ám Ahn mindenképpen nagy fogásnak számít – a jövőben a VW Csoport fő riválisa az eddigi OEM-ek mellett a Tesla lesz, de a mobilitás területérő betörő technológiai cégek is konkurensnek számítanak – így például az Apple is.
Hat új akkugyár
A Volkswagen terveinek része hat új akkumulátorgyár felépítése Európában. Ezek közül kettő helyszín már ismert: Salzgitter és a svéd Skelleftea. Az iparági hírek szerint szinte biztosra vehető, hogy a harmadik gyár Spanyolországban kap helyet, míg a német szakszervezetek és a Volkswagen dolgozói tanácsa azt szeretné elérni, ha valamelyik további üzem Németországban épülne fel – erre is reális az esély – véli az Automobilwoche.
A maradék két lokáció közül az egyik szinte biztosan Európa keleti felén lesz, nem kizárt az sem, hogy Magyarországon is épít akkugyárat a Volkswagen, de valamelyik környező ország is befuthat.
Szilárdtest akkumulátorok
Jelenleg a járműiparban használt akkumulátorok között a lítiumionos akkuk a befutók, azonban a lítium előállításának nehézségei miatt sokan keresik ennek széles körben használható alternatíváját. Az egyik ilyen megoldás a szilárdtest akku lehet.
A szilárdtest akkumulátorokban kerámia, vagy más, szilárd halmazállapotú elektrolitot használnak, míg a lítiumionos akkukban általában csak egy fólia választja el a két pólust.
A szilárdtest akkumulátorokat kisebb eszközökben már ma is használják, illetve számos vállalat próbálkozik az autókba is integrálni ezt a megoldást. A Volkswagen az amerikai Quantumscape-pel közösen dolgozik ilyen fejlesztéseken.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!