Gyártók Riválisaitól igazol fejlesztőket a VW

Riválisaitól igazol fejlesztőket a VW

autopro.hu/P.B. | 2021.11.28 16:23

Riválisaitól igazol fejlesztőket a VW

Fotó: Volkswagen

Az elektromos offenzíva részekét hatalmas volumenű akkumulátorfejlesztésbe kezdett a Volkswagen. A fejlődéshez a riválisok szakembereit is átcsábította a vállalat: az Apple akkumulátorfejlesztési vezetője és a BMW korábbi szakembere is a Volkswagennél folytatja a munkát.

A Volkswagen többek között átcsábította magához az Apple-től Soonho Ahn akkufejlesztési vezetőt, valamint a BMW-től Jörg Hoffmant, aki a szilárdtest akkumulátorok fejlesztésére szakosodott. A koreai szakemberről még nem tudni, mikor kezdhet a Volkswagennél, Hoffman átigazolásáról a német sajtó viszont már korábban is írt.

Szeptemberben a Farasis-tól is igazolt a Volkswagen, ám Ahn mindenképpen nagy fogásnak számít – a jövőben a VW Csoport fő riválisa az eddigi OEM-ek mellett a Tesla lesz, de a mobilitás területérő betörő technológiai cégek is konkurensnek számítanak – így például az Apple is.

Hat új akkugyár

A Volkswagen terveinek része hat új akkumulátorgyár felépítése Európában. Ezek közül kettő helyszín már ismert: Salzgitter és a svéd Skelleftea. Az iparági hírek szerint szinte biztosra vehető, hogy a harmadik gyár Spanyolországban kap helyet, míg a német szakszervezetek és a Volkswagen dolgozói tanácsa azt szeretné elérni, ha valamelyik további üzem Németországban épülne fel – erre is reális az esély – véli az Automobilwoche.

A maradék két lokáció közül az egyik szinte biztosan Európa keleti felén lesz, nem kizárt az sem, hogy Magyarországon is épít akkugyárat a Volkswagen, de valamelyik környező ország is befuthat.

Szilárdtest akkumulátorok

Jelenleg a járműiparban használt akkumulátorok között a lítiumionos akkuk a befutók, azonban a lítium előállításának nehézségei miatt sokan keresik ennek széles körben használható alternatíváját. Az egyik ilyen megoldás a szilárdtest akku lehet.

A szilárdtest akkumulátorokban kerámia, vagy más, szilárd halmazállapotú elektrolitot használnak, míg a lítiumionos akkukban általában csak egy fólia választja el a két pólust.

A szilárdtest akkumulátorokat kisebb eszközökben már ma is használják, illetve számos vállalat próbálkozik az autókba is integrálni ezt a megoldást. A Volkswagen az amerikai Quantumscape-pel közösen dolgozik ilyen fejlesztéseken.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink