Gyártók Pénzbírsággal kerülte el a dízelbotrányt az Opel

Pénzbírsággal kerülte el a dízelbotrányt az Opel

autopro.hu/P.B. | 2021.10.23 04:20

Pénzbírsággal kerülte el a dízelbotrányt az Opel

Fotó: Opel Media

Az Opel 64,8 millió euró bírságot fizetett a saját kibocsátási botránya kapcsán, így nem indul eljárás az autógyártó ellen azért, mert egyes modelljeinek bizonyos körülmények között a megengedettnél nagyobb volt a károsanyag-kibocsátása.

Elfogadta és megfizette a frankfurti ügyész által februárban kiszabott 64,8 millió eurós bírságot az Opel, ezzel elkerülte, hogy a márka is dízelbotrányba kerüljön. Az Opel korábbi vezetői ellen indult eljárásokat is megszüntették bírságok kifizetésével.

Ezzel lezárultak azok a vizsgálatok, amelyek egy 2018. október 15-én történt rajtaütéshez vezettek az Opel rüsselsheimi központjában és a kaiserslauterni gyárában. A csalás gyanúja lekerült az asztalról, és nem lesz a Volkswagenéhez hasonló tárgyalása sem a gyártónak.

Hűvösebb időben jött a baj

A frankfurti nyomozók bizonyítottnak tartják, hogy az Opel megsértette a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos dokumentációs követelményeket több dízel modell jóváhagyási folyamatában. 2018 októberében ezért a flensburgi hatóság elrendelte az érintett – 2013 és 2016 között gyártott - Zafira, Cascada és Insignia modellek visszahívását. A csaknem 100 ezer autóból 31.200-at Németországban adtak el.

Az indoklás szerint a beépített, nitrogén-oxid csökkentését szolgáló rendszereket már 17 Celsius-fok alatti külső hőmérsékleten is lefojtották, azaz már 17 foknál hűvösebb időben is a megengedettnél több nitrogén-oxidot bocsátottak ki az érintett autók – írja az Automobilwoche.

Az Opel egy szoftverfrissítéssel orvosolta a problémát, és tagadta, hogy szándékosan állították volna be így a szűrőket. A gyártó a mostani ítélet után is kiemelte, hogy a bíróság nem állapított meg szándékosságot.

A GM fizethet

Az Opel anyavállalata, a Stellantis valószínűleg megpróbálja áthárítani az egymillió dolláros bírságot az Opel akkori tulajdonosára, a General Motors-ra.

Az adásvételi szerződés szerint az amerikaiak felelnek az általuk kifejlesztett modellekért – nyilatkozta már 2018-ban a Stellantis elődje, a PSA, mely 2017 augusztusában vette át az Opelt, már azután, hogy a szóban forgó motort kifejlesztették.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink