Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Eredményesen fejleszti az ellátási láncokat az MI
2024.05.01 04:21Új központot épített a szegedi Stravaco
2024.04.30 17:17Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Pénzbírsággal kerülte el a dízelbotrányt az Opel
Az Opel 64,8 millió euró bírságot fizetett a saját kibocsátási botránya kapcsán, így nem indul eljárás az autógyártó ellen azért, mert egyes modelljeinek bizonyos körülmények között a megengedettnél nagyobb volt a károsanyag-kibocsátása.
Elfogadta és megfizette a frankfurti ügyész által februárban kiszabott 64,8 millió eurós bírságot az Opel, ezzel elkerülte, hogy a márka is dízelbotrányba kerüljön. Az Opel korábbi vezetői ellen indult eljárásokat is megszüntették bírságok kifizetésével.
Ezzel lezárultak azok a vizsgálatok, amelyek egy 2018. október 15-én történt rajtaütéshez vezettek az Opel rüsselsheimi központjában és a kaiserslauterni gyárában. A csalás gyanúja lekerült az asztalról, és nem lesz a Volkswagenéhez hasonló tárgyalása sem a gyártónak.
Hűvösebb időben jött a baj
A frankfurti nyomozók bizonyítottnak tartják, hogy az Opel megsértette a károsanyag-kibocsátással kapcsolatos dokumentációs követelményeket több dízel modell jóváhagyási folyamatában. 2018 októberében ezért a flensburgi hatóság elrendelte az érintett – 2013 és 2016 között gyártott - Zafira, Cascada és Insignia modellek visszahívását. A csaknem 100 ezer autóból 31.200-at Németországban adtak el.
Az indoklás szerint a beépített, nitrogén-oxid csökkentését szolgáló rendszereket már 17 Celsius-fok alatti külső hőmérsékleten is lefojtották, azaz már 17 foknál hűvösebb időben is a megengedettnél több nitrogén-oxidot bocsátottak ki az érintett autók – írja az Automobilwoche.
Az Opel egy szoftverfrissítéssel orvosolta a problémát, és tagadta, hogy szándékosan állították volna be így a szűrőket. A gyártó a mostani ítélet után is kiemelte, hogy a bíróság nem állapított meg szándékosságot.
A GM fizethet
Az Opel anyavállalata, a Stellantis valószínűleg megpróbálja áthárítani az egymillió dolláros bírságot az Opel akkori tulajdonosára, a General Motors-ra.
Az adásvételi szerződés szerint az amerikaiak felelnek az általuk kifejlesztett modellekért – nyilatkozta már 2018-ban a Stellantis elődje, a PSA, mely 2017 augusztusában vette át az Opelt, már azután, hogy a szóban forgó motort kifejlesztették.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!