Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Új budapesti létesítményt avatott a Knorr-Bremse
2024.05.17 04:20Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Összefogással fejlődik a töltési infrastruktúra
A Volkswagen töltőinfrastruktúrával foglalkozó amerikai leányvállalata, az Electrify America bejelentette, hogy az Egyesült Államokban és Kanadában található gyorstöltőállomásaiba beépíti az észak-amerikai töltési szabvány (NACS) szerinti csatlakozókat.
Ezzel a lépéssel a jövőben a Volkswagen a NACS töltőportokat használó autógyártókat is támogatni fogja, hiszen az elmúlt hetekben több autógyártó is bejelentette, hogy a jövőben a Tesla töltési technológiájával kínálja majd az elektromos járműveit.
„Alapításunk óta arra összpontosítottunk, hogy egy befogadó és nyitott, hipergyors töltőhálózatot építsünk ki az elektromos járművek elterjedésének megkönnyítése érdekében” - mondta Robert Barrosa, az Electrify America elnök-vezérigazgatója. „Alig várjuk, hogy továbbra is támogassuk az iparági szintű szabványokat, amelyek egyszerűsítik a nyilvános töltést.”
És ez még nem minden. Az anyavállalat Volkswagen már tárgyal a Teslával, hogy elektromos autói a Tesla töltési pontjait is használhassák az Egyesült Államokban.
Amíg a Volkswagen gondolkodik, a Polestar lép
Miközben a Volkswagen még mérlegeli a lehetőségeket, a Polestar egyértelmű lépést tett. A Volvo leányvállalata minden új járművét NACS töltőporttal szereli fel. Emellett az autógyártó 2024 közepétől NACS-adaptereket ad ki, hogy vezetői hozzáférhessenek a Tesla Supercharger-hálózatához.
„A jövőbeni NACS-felszereltségű Polestar járművek CCS-adapterrel lesznek ellátva” - közölte az autógyártó, hogy ezzel megőrizzék a kompatibilitást a meglévő CCS töltőkkel.
A lépés nem meglepő, hiszen az anyavállalat Volvo már bejelentette, hogy 2025-től első európai gyártóként szintén NACS-csatlakozóval fogja gyártani autóit. A Ford, a General Motors és a Rivian nemrég kötöttek hasonló megállapodást.
Melyik szabvány terjed el Amerikában?
Egy másik vállalat is követi a Tesla példáját: ADS-TEC Energy, a tárolóalapú ultragyors töltőrendszerek német szállítója. Bár a vállalat nem jelentett be konkrétumokat, de azt nyilatkozta, hogy nyitott a töltőrendszer-szabványok minden lehetőségének támogatására, és kíváncsi arra, hogy „a NACS kiszorítja-e a CCS szabványt Észak-Amerikában.”
„Bár a Tesla rendelkezik a legnagyobb telepített gyorstöltő-hálózattal, ezeket a mai napig 400 voltra tervezték, miközben egyre több 800 voltos jármű érkezik a piacra” - írja a vállalat. Ahhoz tehát, hogy a szabvány kompatibilis legyen a jövőbeli elektromos autókkal, műszaki korszerűsítésekre lesz szükség.
Bár a Tesla a NACS-t „szabványnak” nevezi, az még nem az. A rendszert a Tesla házon belül fejlesztette ki, és az még nem esett át a szokásos tanúsítási eljárásokon – írja az electrive.com.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!