Gyártók Óriásit veszít a chiphiányon a Stellantis

Óriásit veszít a chiphiányon a Stellantis

autopro.hu/V.M. | 2022.07.05 13:17

Óriásit veszít a chiphiányon a Stellantis

Fotó: Fiat Chrysler Automobiles EMEA Press

A félvezetők globális hiánya idén 220 ezer járműre tehető termeléskiesést okozhat a Stellantis olaszországi gyárhálózatában. Ezt a FIM CISL szakszervezet közölte, hozzátéve, hogy az idei immáron az ötödik olyan év lesz egyhuzamban, mikor a konszernhez tartozó olasz üzemek kibocsátása csökkenést mutat.

Hirdetés

A szakszervezet által a Stellantis olaszországi termeléséről készülő rendszeres jelentés legfrissebb kiadása szerint a konszern helyi gyáraiban 2022 első hat hónapja alatt 351.890 jármű készült, ami nem kevéssel, 14 százalékkal marad el az egy évvel korábbitól.

A csökkenés legnagyobb hányada a dél-olaszországi Melfiben működő, illetve a furgonokat összeszerelő Sevel létesítményekhez köthető. Ahogy arról az autopro.hu is beszámolt, az előbbi, több mint hétezer embert foglalkoztató üzem júniusban mindössze pár napon termelt, továbbá az ULIM fémipari szakszervezet egyik vezetője jelezte, hogy a július még rosszabb lehet.

Mintha csak egy teljes gyár esett volna ki

Az FIM CISL a január-júniusi adatok, illetve a már beérkezett megrendelésekből adódó potenciális teljes évi gyártási volumen alapján úgy számolja, hogy idén a Stellantis a kelleténél 200-220 ezerrel kevesebb járművet fog gyártani Olaszországban.

„Ez olyan mintha a vállalatcsoport egyik nagy gyára leállt volna egy évre” – fogalmazott Ferdinando Uliano, a FIM CISL szakszervezet vezetője. Hozzáfűzte, hogy tapasztalataik szerint a chiphiányos helyzetben idén eddig nem állt be javulás, valamint, hogy a hiány 2023-ban is befolyással lesz a termelési számokra.

Újabb szürke felhők gyülekeznek

Uliano továbbá rámutatott, hogy egyes kockázati tényezők, mint például az orosz-ukrán háború vagy az Európába irányuló orosz gázszállítás csökkenése az alkatrészhiány mélyülésével fenyegetik az autóipart.

A Stellantis a Reuters megkeresésére nem kommentálta a FIM CISL baljóslatú előrejelzését. Ugyanakkor emlékeztetett, hogy a koronavírus-járvány kezdete óta napról napra kénytelenek döntést hozni az egyes üzemek működéséről.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink