Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Óriási napelempark épül a VW támogatásával
A Volkswagen Németország egyik legnagyobb napelemparkjának építését támogatja. Elkészülte után az északkelet-németországi Tramm-Göthen napelempark elméletben 48 ezer elektromos autó éves energiafogyasztását fedezi majd.
A Mecklenburg-Előpomeránia tartományban, Ludwigslust és Schwerin városok között épülő napelempark Németország egyik legnagyobbja lesz miután rövidesen, 2022 elején megkezdi működését. A 2,48 millió négyzetméteren, vagyis 347 futballpályányi területen elterülő napelempark kapacitása 172 megawatt, amivel 50 ezer háztartás éves energiafogyasztását fedezheti majd.
Elkészülte után a 420 ezer napelem alkotta parkot az RWE energiaszolgáltató fogja üzemeltetni. Az építést akadályozta a koronavírus-járvány, ennek ellenére alig egy év alatt a befejezéshez közeli állapotba jutott a projekt, ami valójában 14 kisebb parkot foglal magába.
Nem jár rosszul az élővilág
A VW közleménye szerint a napelempark építésénél célul tűzték, hogy elkerüljék a biodiverzitás csökkenését, sőt azt is, hogy a mezőgazdasági felhasználással összevetve még növeljék is azt. Éppen ezért a park területén virágos rétek, tavacskák és sövények is megtalálhatóak, amelyek megfelelő környezetet teremtenek a rovarok és madarak számára. Plusz a napelemeknek még egy pozitív hozadéka is van biodiverzitási szempontból, ugyanis a védett állatfajok, mint a mezei nyúl, menedéket találnak alattuk.
Már nemcsak a napsütéses Délen éri meg
Jogosan vetődik fel a kérdés, hogy egy észak-németországi terület megfelelő választás-e egy napelempark számára. Lorenz Hahn, a Tramm-Göthen park mögött álló Luxcara befektetési vállalat munkatársa szerint azonban a válasz igen. „A napelemparkjainkat állami támogatások igénylése nélkül építjük. Azoknak a napoknak, mikor ez csak Dél-Európában volt gazdaságosan végezhető, vége” – fogalmazott Hahn. Mindez a napelemek csökkenő árának és javuló hatékonyságának tudható be.
Támogatások nélkül zöldenergia-projektek csak akkor valósulhatnak meg, ha garantált, hogy lesz, aki fizessen a velük megtermelt energiáért – ez fontos szerephez juttatja az olyan nagy ipari felhasználókat, mint a VW.
A Tramm-Göthen parkban termelt energia nem fogja közvetlenül a VW járműveit táplálni, ám segíteni fogja az energiamixet, és így a német OEM autóit hajtó energia zöldítését.
A VW – állítása szerint – az első autógyártó, ami ipari léptékben támogatja a megújuló energia felhasználásának bővítését. 2025-ig a vállalat 40 millió eurót fektet európai napelemparkok és szélfarmok építésébe. Ezzel a következő években 20 projekt kivitelezését fogja segíteni.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!