Gyártók Olcsó e-autókkal tenne keresztbe Kínának a Renault

Olcsó e-autókkal tenne keresztbe Kínának a Renault

autopro.hu/R.K.E. | 2024.02.16 07:22

Olcsó e-autókkal tenne keresztbe Kínának a Renault

Fotó: Renault

A kínai versenytársak nyomására a Stellantis és a Renault erősen törekszik az elektromos járművek költségeinek csökkentésére, hogy azok hasonló árcédulával és nyereséggel rendelkezzenek, mint a fosszilis üzemanyaggal működő modellek.

Az európai autógyártók igyekeznek megfizethetőbb, a belső égésű motorral működő társaiknál viszont drágább e-autókat kifejleszteni, mivel az e-autók eladásának növekedése lelassult. A rendelkezésre álló töltőinfrastruktúra hiánya miatti aggodalmak mellett az elektromos autók magas költsége is jelentős akadálya a kibocsátásmentes autók szélesebb körű elterjedésének.

„Ha rövid távon gondolkodnék, azonnal növelhetném az elektromos járművek eladásait, ha egyszerűen hagynám, hogy az eladási különbözet csökkenjen" – mondta Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója újságíróknak, miután a vállalat közzétette az egész éves eredményeit, és figyelmeztetett az előttük álló nehéz évre.

Kínát vissza kell szorítani

Az olcsóbb kínai elektromos autók megjelenése új lendületet adott az európai autógyártóknak a megfizethetőbb modellek kifejlesztésére irányuló folyamatos erőfeszítéseiknek.

„Természetesen mindenki igyekszik csökkenteni az e-autók költségeit", hogy elérje a belső égésű motoros modellekkel való áregyenlőséget, mondta a Renault vezérigazgatója, Luca de Meo.

De Meo a Renault 2023-as eredményeinek közzététele után elmondta, hogy az árak csökkentése könnyebb lesz a kisebb autók esetében, mivel az autógyártók csökkenthetik az akkumulátorok méretét – amelyek jellemzően az e-autók költségének mintegy 40 százalékát teszik ki –, de az árak magasabbak maradnak a nagyobb akkumulátorokkal szerelt autók esetében.

Nincsenek könnyű helyzetben az európai gyártók

Az európai autógyártók azonban nehéz helyzetben vannak, amikor csökkenteniük kell az e-autók árcéduláját, de előbb a költségeket kell csökkenteniük ahhoz, hogy a befektetők által keresett nyereséget termelhessék.

Tavaly októberben a Citroën bemutatta új elektromos e-C3 SUV-ját, egy 23.300 eurós áron induló olcsó modellt, amelynek célja, hogy felvegye a versenyt a kínai riválisokkal a megfizethető elektromos autók piacán.

„A mi küldetésünk az, hogy olyan gyorsan csökkentsük a költségeket, amilyen gyorsan csak szükséges, hogy elnyeljük a villamosítással járó többletköltségeket, és az e-autókat a belső égésű motoros autókkal azonos áron adjuk el, mert a kínaiak tudják, hogyan kell ezt csinálni" – közölte a vállalat.

Az akkumulátorok nyersanyagköltségeinek csökkenése miatt az elektromos és a fosszilis üzemanyaggal működő modellek közötti különbözetek „közelednek egymáshoz", a vállalat ezt a folyamatot szeretné felgyorsítani. „A fontos üzenet az, hogy először költségcsökkentést hajtunk végre, és csak ezután következik az árcsökkentés, hogy megpróbáljuk megvédeni az autó árrését" – mondta Thierry Pieton, a Renault pénzügyi igazgatója. Pieton hozzátette, hogy az idén bevezetésre kerülő elektromos Scenic valamivel 40 ezer euró alatti áron indul majd.

„Ha megnézzük a versenytársakat, beleértve a kínai versenytársakat is, a Scenic nagyon jó helyzetben lesz” – idézi a Reuters a pénzügyi igazgatót.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink