Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Honda megduplázza e-mobilitási beruházásait
2024.05.17 15:20Megbízható Munkaadó címet kapott az Audi Hungaria
2024.05.17 13:23Világszínvonalú robotsebészet a Debreceni Egyetemen
2024.05.17 12:17A Peugeot nyolc év garanciát vezet be az elektromos autókra
2024.05.17 10:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem követi a Ford és a Renault példáját a Stellantis
Ellentétben több riválisával, a Stellantis nem gondolkodik a hagyományos hajtású és az elektromos járművek gyártásának külön üzletágba helyezésén – árulta el a vállalat pénzügyi vezetője, Richard Palmer.
Palmer a 2022 első negyedévi eredmények ismertetésén fejtette ki, hogy nem látja különösebb értelmét az olyan átstrukturálásnak, amin jelenleg az amerikai Ford és a francia Renault dolgoznak.
„Menedzselnünk kell a vállalatunkat és az eszközeinket az átmenet folyamatában” – fogalmazott a pénzügyi vezető. „Megvan az előnye annak, hogy rendelkezésre áll a belső égésű üzletág által generált cash-flow a szükséges befektetések finanszírozására.”
Palmer szerint a Fiat Chrysler és a PSA egyesülésével 2021 elején megalakult Stellantis a jövőben megfontolhatja az átstrukturálást, azonban nem számítanak „bármilyen nagy változásra.”
Nagyobb bevétel, kevesebb eladás
A világ negyedik legnagyobb autógyártójának számító Stellantis árbevétele 12 százalékkal 41,5 milliárd euróra nőtt a január-márciusi időszakban. A gépkocsik árának emelkedése, valamint az eladások kedvező összetétele kompenzálta az értékesítési mennyiség félvezetőhiány miatti nem is csekély beesését.
Az összesen 14 márkát összefogó Stellantis autóipari konszern 1 millió 374 ezer járművet értékesített az első negyedévben, ami 12 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.
Az eredményeket a Morgan Stanley elemzői úgy értékelték, hogy a Stellantis jobb menedzsmenttel rendelkezik sok riválisánál, továbbá képes volt profitálni az erős amerikai jelenlétéből és az európai gazdaság járvány utáni élénküléséből.
Hasonlóan az amerikai és európai gyökerekkel is rendelkező Stellantis-hoz, a BMW Csoport szintén a bevételek növekedéséről és az eladások párhuzamos csökkenéséről számolt be az első negyedévre vonatkozóan.
Vegyes kilátások
A Stellantis továbbra is tartja azon előrejelzését, miszerint idén kétszámjegyű korrigált működésieredmény-rátát, valamint pozitív cash-flow-t fog elérni.
Palmer úgy véli, hogy a félvezetőellátás javulni fog az idei és a következő év folyamán, viszont hozzátette: „nem tudom megmondani, hogy mikor áll helyre.”
A Reuters beszámolója szerint a részlegvezető arról is beszélt, hogy az alapanyaghiány csakugyan nem látszik elmúlni, és idén valószínűleg 50 százalékkal több plusz költséget fog ez számukra jelenteni, mint a korábban előrejelzett 4 milliárd euró.
Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!