Gyártók Nem követi a Ford és a Renault példáját a Stellantis

Nem követi a Ford és a Renault példáját a Stellantis

autopro.hu/V.M. | 2022.05.09 13:23

Nem követi a Ford és a Renault példáját a Stellantis

Fotó: Stellantis

Ellentétben több riválisával, a Stellantis nem gondolkodik a hagyományos hajtású és az elektromos járművek gyártásának külön üzletágba helyezésén – árulta el a vállalat pénzügyi vezetője, Richard Palmer.

Hirdetés

Palmer a 2022 első negyedévi eredmények ismertetésén fejtette ki, hogy nem látja különösebb értelmét az olyan átstrukturálásnak, amin jelenleg az amerikai Ford és a francia Renault dolgoznak.

„Menedzselnünk kell a vállalatunkat és az eszközeinket az átmenet folyamatában” – fogalmazott a pénzügyi vezető. „Megvan az előnye annak, hogy rendelkezésre áll a belső égésű üzletág által generált cash-flow a szükséges befektetések finanszírozására.”

Palmer szerint a Fiat Chrysler és a PSA egyesülésével 2021 elején megalakult Stellantis a jövőben megfontolhatja az átstrukturálást, azonban nem számítanak „bármilyen nagy változásra.”

Nagyobb bevétel, kevesebb eladás

A világ negyedik legnagyobb autógyártójának számító Stellantis árbevétele 12 százalékkal 41,5 milliárd euróra nőtt a január-márciusi időszakban. A gépkocsik árának emelkedése, valamint az eladások kedvező összetétele kompenzálta az értékesítési mennyiség félvezetőhiány miatti nem is csekély beesését.

Az összesen 14 márkát összefogó Stellantis autóipari konszern 1 millió 374 ezer járművet értékesített az első negyedévben, ami 12 százalékkal maradt el az egy évvel korábbitól.

Az eredményeket a Morgan Stanley elemzői úgy értékelték, hogy a Stellantis jobb menedzsmenttel rendelkezik sok riválisánál, továbbá képes volt profitálni az erős amerikai jelenlétéből és az európai gazdaság járvány utáni élénküléséből.

Hasonlóan az amerikai és európai gyökerekkel is rendelkező Stellantis-hoz, a BMW Csoport szintén a bevételek növekedéséről és az eladások párhuzamos csökkenéséről számolt be az első negyedévre vonatkozóan.

Vegyes kilátások

A Stellantis továbbra is tartja azon előrejelzését, miszerint idén kétszámjegyű korrigált működésieredmény-rátát, valamint pozitív cash-flow-t fog elérni.

Palmer úgy véli, hogy a félvezetőellátás javulni fog az idei és a következő év folyamán, viszont hozzátette: „nem tudom megmondani, hogy mikor áll helyre.”

A Reuters beszámolója szerint a részlegvezető arról is beszélt, hogy az alapanyaghiány csakugyan nem látszik elmúlni, és idén valószínűleg 50 százalékkal több plusz költséget fog ez számukra jelenteni, mint a korábban előrejelzett 4 milliárd euró.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink