Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem kapják meg idén a vásárlók szuperjárgányukat
A koronavírus-járványból kifolyólag a horvát elektromosautó-gyártó Rimac Automobili második hiperkocsijának első példányait nem kaphatják meg idén a megrendelők, csupán 2021-ben kezdődnek meg a kiszállítások. A modell a 2018-as Genfi Autóshow-n debütált C_Two névvel.
A fejlesztés felgyorsításra érdekében a Rimac a prototípusok összeszerelésénél egy új gyártósort is működésbe helyezett. A Veliko Trgovišće-i gyárban az új gyártósort a modellek összeszerelésénél a végső validációra, valamint a világszinten elfogadott homologizációhoz szükséges töréstesztek végrehajtására használják – jelentette be a horvát gyártó.
A korábbi „fészek gyártási módszerrel” szemben bevezetett szimpla gyártósori termeléssel a Rimac a felére csökkentené az összeszerelési időt. A horvát gyártó bevallása szerint a C_Two gyártása jelenleg öt hetet vesz igénybe. A jövőben teljes kapacitáskihasználtsággal négy járművet szerelnének össze havonta.
Még sok modell kell a törési tesztre
Részben az elhúzódó gyártási időből kifolyólag halasztották el a sportautók átadását 2021-re. Négy prototípust már sikerült összeszerelniük, de még 13 járműre van szükség a tesztekhez, illetve 10 további előszériás modell készül majd.
A validációt és a törésteszteket illetően a vállalatalapító Mate Rimac elmondta: „Az egyetlen járható út a szigorú törésteszt eljárás, mely sok különböző prototípust igényel, és mindnek más célja van. Míg néhány modell egyből a törésteszt-üzembe megy a gyártósorról, néhányat különböző validációs tesztre viszünk, mielőtt azokat is a falnak vezetnénk.” Csak pár prototípus fogja túlélni a tesztfázist. „Ahogy felgyorsítjuk a prototípusgyártást, az új gyártósor elengedhetetlen befektetéssé válik majd abban, hogy egyszerűsítsük folyamatainkat és jövőre kiszállíthassuk sportautóinkat” – fejtette ki az electrive.com-nak Rimac.