Gyártók Nem fog az elektrifikáció a Porsche ikonikus modelljén

Nem fog az elektrifikáció a Porsche ikonikus modelljén

autopro.hu/P.B. | 2023.07.26 12:20

Nem fog az elektrifikáció a Porsche ikonikus modelljén

Fotó: Porsche Newsroom

A Volkswagen Csoporthoz tartozó Porsche újautó-eladásainak a gyártó tervei szerint 2030-ra el kell érnie a nyolcvan százalékot. Vagyis a legtöbb modell elektromos lesz a luxusautógyártó kínálatában, de az ikonikus 911-est addigra még nem éri el az elektromos átállás.

A Porsche eddig nem rendelkezett ennyire pontos és szigorú – nyilvános – tervvel az elektromos átállás tekintetében. A mostani tervek szerint a 911 lesz az egyetlen olyan modell, amit belső égésű motorral fognak kínálni 2030-tól, minden más elektromos hajtást kap. Mint ismert, a Porsche az egyik élharcosa a szintetikus üzemanyagok előállításának és 2035 utáni használatának.

Karl Dums, a Porsche szintetikus üzemanyagokat kutató részlegének vezetője megerősítette, hogy a 911 a kivétel az elektromos átállás során, és a gyártó addig belső égésű motorral fogja gyártani az ikonikus sportautót, ameddig csak tudja – ez tehát nem zárja ki, sőt, valószínűsíti, hogy 2035-től szintetikus üzemanyaggal hajtott 911-eseket kínál majd a Porsche.

Dums a Reuters tudósítása szerint ehhez hozzáfűzte, hogy a Porsche villamosítási tervei és a szintetikus üzemanyagok kutatása egymástól két teljesen független terület.

Erre lett kitalálva?

Autóipari és üzleti szakértők úgy látják, hogy jelen állás szerint a szintetikus üzemanyagokat (vagy e-fuelt) csak egy kis szegmensben, a csúcskategóriás modellekben használják majd. A nagy autógyártók 2035 után valószínűleg elkerülik az új e-fueles modelleket, mivel már most 1,2 billió dollárt kötöttek az elektromosításra.

Összehasonlításképpen, a Pitchbook szerint a szintetikus üzemanyagokkal foglalkozó startupok – amelyek főként a repülőgép-üzemanyagra koncentrálnak – kevesebb mint egymilliárd dollárnyi befektetést vonzottak.

A Porschéhoz hasonlóan a Ferrari is szorgalmazta, hogy 2035 után használhassanak szintetikus üzemanyagokat az EU-ban újonnan forgalomba helyezett autókban, ám ennek ellenére továbbra is azt állítja, hogy 2030-ra modelljeinek nyolcvan százaléka elektromos vagy hibrid lesz.

A Reuters cikke szerint egyéb szuperautó- és luxusautógyártók tervezik a szintetikus üzemanyagok használatát autóikban. Az ilyen modellek iránt érdeklődők számára vélhetően az sem fog komolyabb problémát okozni, hogy jelenleg egy liter e-fuel ára a többszöröse akár a benzin, akár a gázolaj árának.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink