Gyártók Nem engedi meglépni a Mercedest az Audi

Nem engedi meglépni a Mercedest az Audi

autopro.hu/B.Cs. | 2014.04.08 14:33

Nem engedi meglépni a Mercedest az Audi

Az Audi rekorddal zárta a márciust, 15 százalékos növekedés után 170 450 autót értékesítettek. A bővülésben a Győrben is gyártott Audi A3-as modell segítette az ingolstadti gyártót.

Hirdetés

Az Audi 412 ezer 850 autót értékesített az év első három hónapjában, ami szintén rekord, 11,7 százalékkal múlták felül a tavaly első negyedévi értékesítést a négykarikás kereskedők. Kínában 21,1 százalékkal (kb. 125 ezer autót adtak el), Németországban 12,4 százalékkal, Nagy-Britanniában 11,3 százalékkal nőtt a kereslet az Audik iránt egy év alatt.

Világszerte hódít a győri Audi S3 Limousine

A jó eredmények motorja az A3-as sorozat, amelyből márciusban 53 százalékkal több, 28 750 autó fogyott. Jól teljesít a ciklusa végét járó Audi Q7 is, márciusban 39 százalékkal nőtt iránta a kereslet, az Audi A8 49 százalékkal lett kelendőbb, mint egy évvel korábban.

Az idei március sorozatban immár az 51. hónap, amely során a négykarikás márka folyamatosan növelte világszintű értékesítését. Különösen jelentős bővülésről számolhattak be Kínából (+36,6 százalék), Németországból (+10,2 százalék) és Nagy-Britanniából (+12,7 százalék).

„Kettős rekordot állítottunk fel márciusban, vállalatunk történetének legsikeresebb első negyedéve, illetve legerősebb havi értékesítése formájában” – jelentette be Luca de Meo, az Audi AG igazgatótanácsának értékesítés területéért felelős tagja. „Olyan új modelljeinkkel, mint például az A3 Limousine*, nemzetközi viszonylatban is még szélesebb körűvé vált értékesítésünk. Az idei első negyedév során a világ minden régiójában egyértelmű növekedést produkáltunk, Európában a piac egészét is meghaladó mértékben.”

Kabrióként is sikeres az A3 és az S3

Márciusban a négykarikás márka kabriói is nagyban hozzájárultak a tavaszi szezon sikeres indításához: az A5 Cabriolet (+8,3 százalék) és a TT Roadster (+22,6 százalék) világszerte jelentős pluszt produkált a tavalyi év azonos hónapjához viszonyítva, miközben az első piacokon már az új győri A3 Cabriolet is megérkezett a márkakereskedőkhöz. Értékesítési premierjét ünnepelte márciusban az A3 Sportback g-tron, amelyet az Audi e-gas üzemanyaggal üzemeltetve immár a szén-dioxid-semleges mobilitás is megvalósítható.

Összes modelljét tekintve az Audi 7,2 százalékkal, együttesen 88 750 gépkocsira növelte európai értékesítését márciusban. A Németországban elért szintén jelentős bővülés (+10,2 százalék, 27 226 darab) mellett mindenekelőtt a márka két legnagyobb európai exportpiaca gondoskodott további emelkedésről: Nagy-Britanniában a 28 068 darabos kiszállítás 12,7, míg Franciaországban az 5425 autó 5,1 százalékkal haladta meg az előző év márciusának volumenét. Az Audi, mint a régió vezető prémiummárkája teljes első negyedévi 200 350 darabos európai értékesítése mintegy 6,8 százalékkal adódott magasabbra az előző év azonos időszakáénál. Magyarországon is rekordnak számít a 209 darabos kiszállítás a márciusi hónapban a márka történetében, ami főként az A3 Limousine modellel kibővült palettának és elmúlt hónapok Quattro akciójának köszönhető.

A magyarországi importőr még soha nem szállított ki ilyen sok Audit ügyfeleinek egy hónapban, mint most. Az első három hónapban a négykarikás márka 505 autó kiszállításával 5,1 százalékos növekedést produkált 2013 ugyanezen időszakához képest. A forgalomba helyezésben is első az Audi a prémiummárkák között a hazai piacon. A legtöbb modell az első negyedévében az A3 család tagjai közül került ki.

Az Audi jelentős ázsiai piacai körében márciusban is Dél-Korea bizonyult a legdinamikusabbnak, ahol az előző hónapban 82,0 százalékkal, 2457, az év eleje óta pedig 54,5 százalékkal, összesen 6815 darabra nőttek az eladások. Kínában többek között a nagy keresletnek örvendő felsőkategóriájú modellek emelték a márciusi volument, az A6, az A7, a Q7 és az A8 együttesen 38,3 százalékos növekedést produkált. A kínai eladások az összes modellt tekintve 47 636 darabbal és 36,6 százalékos növekedéssel egyértelműen felülmúlták a tavaly márciusi mennyiséget. Az összesített első negyedévi 124 520 darabos értékesítés 21,1 százalékos pluszt képvisel.

Az Amerikai Egyesült Államokban 7,5 százalékkal, 14 246 darabra nőttek az Audi márciusi eladásai. Mindenekelőtt a Q7 felsőkategóriájú SUV-modell mellett döntött jóval több ügyfél (+45,8 százalék), mint egy esztendeje. Az Audi of America ezzel összesen 35 228, azaz 3,0 százalékkal több gépkocsi kiszállítását könyvelhette el az első negyedév során. Az A3 Limousine formájában e hónapban fontos újdonsággal bővült az Audi egyesült államokbeli palettája. Sikeresen mutatkozott már be e modell Brazíliában, ahol az Audi százalékosan márciusban is háromjegyű növekedést (+137,0 százalék, összesen 891 autó) produkált.

Szintén rekord értékesítési darabszámot jelentett márciusra a Mercedes-Benz, a stuttgartiak 158 523 autót szállítottak ki (negyedéves tekintetben 374 276 autót). Valószínű, hogy a trió harmadik tagja, a bajor BMW sem fog panaszkodni, ha egyszer nyilvánosságra hozza az adatokat.

Hirdetés

Kiemelt Partnereink