Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Bezárja marosludasi gyárát a Leoni
2024.05.03 09:18Le kell állítani a gödi Samsung-gyárat
2024.05.03 08:16Új típusjelölési rendszer jön a BMW-nél
2024.05.03 07:25Közel negyedmillió autót hív vissza a Ford
2024.05.03 06:18Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nem engedi el európai gyökereit a Smart
Európában is megmutatta a kínai tulajdonosi körbe kerülés óta megjelent második modelljét a Smart. A #3 jól példázza, hogy nem szeretne elszakadni európai gyökereitől a vállalat, viszont maga mögött hagyja a miniautós múltat.
Dirk Adelmann, a Smart európai vezetője egy német lapinterjúban elmondta, hogy második modelljével a Smart Európában is szeretne megállapodni. A #3 legfőbb piaca Kína mellett Németország lesz.
„Arra számítunk, hogy a járművek 30-40 százalékát Németországban adjuk majd el” – mondta Adelmann az Automobilwoche című lapnak. Hozzátette, hogy a Smartnak nagyon jó neve van Olaszországban is, így a déli állam is fontos piac a cég számára. A Kínában gyártott autó jelenleg tíz európai országban kapható, de a kör hamarosan bővülni fog.
Német múlt, kínai jelen
A Smart gyökerei 1994-ig nyúlnak vissza, de az első modelljét 1998-ban dobta piacra a Mercedes-Benz almárkája. A kisautó célja a városi mobilitás kihívásaira való válaszadás volt. Bár a Smart autói Európában egész jó eladásokat produkáltak, a márka nem volt profitábilis, egyre nagyobb veszteséget termelt, 2005-ben ezért jobban integrálták a Daimlerbe a céget, valamint változtattak a típuspalettán.
A gyártó 2019-ig működött a Daimler égisze alatt, ekkor vásárolta meg a kínai Geely. A kínai átvétel utáni első modell a #1 nevet kapta – egy elektromos SUV-ról van szó. A Smart második modellje a #3 nevet viseli, ezt a cég szeptemberben a müncheni IAA kiállításon mutatta be.
A crossoverként pozícionált, még sportosabb modell hossza 13 centiméterrel nőtt elődjéhez képest, annak érdekében, hogy a #3 teljes értékű családi autó legyen, és így első autóként is vonzó lehessen. Kínában, ahol már mindkét modell megtalálható a piacon, jelenleg minden második vásárló a #3-at választja.
„Az Európára vonatkozó terveinket is ennek megfelelően módosítottuk” – mondja Adelmann. Ahogy eddig is, a Smartot Európában továbbra is a Mercedes márkakereskedőkön keresztül kínálják, de van néhány saját értékesítési pontja is a cégnek, például Párizsban vagy Firenzében.
Végleg eltűnik a kínálatból a miniautó
A Mercedes irányításával kifejlesztett és a francia hambachi gyárban készülő régi kétüléses modellek gyártása 2024-ben végleg leáll, az autók már nem rendelhetők.
Ahogyan arról korábban beszámoltunk, a régi Smart esetében nem maradt el az érzelmes búcsú sem: a modell kivezetése előtt egy nem hivatalos „Final Edition” nevű sorozat is készült a német Smart márkakereskedők különleges kezdeményezésére, 150 példányban. Ez a verzió kapható kabrióként és kupéként is.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!