Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Nagyobb teret adna a hibrideknek a Stellantis-vezér
Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója úgy véli, hogy a fosszilis üzemanyaggal hajtott járművek értékesítésének 2035-től betiltását előíró európai uniós szabályozást újra kellene tárgyalni, hogy a hibrid járművek nagyobb szerepet kaphassanak az elektromos átmenetben.
Tavares az október 17-én kezdetét vett Párizsi Autószalonon beszélt, a szabályozás átszabását „esszenciális” fontosságúnak nevezve. „A dogmatikus döntés, ami a termikus járművek értékesítésének 2035-ös tiltását jelenti, olyan társadalmi következményekkel jár, melyek nem kezelhetőek.”
Az Európai Unió a még véglegesítésre váró új előírások szerint 2035-től nem fogja engedélyezni olyan új személyautók értékesítését, melyek fosszilisalapú üzemanyaggal működnek. A tervezet szerint a plug-in hibridek csak 2030-ig fognak alacsony kibocsátásúnak minősülni.
Fontos a mobilitás szabadsága
Tavares Párizsban egyúttal figyelmeztetett, hogy az elektromos járművek erőltetése, azok magasabb ára miatt elérhetetlenné fogja tenni az autózást sokak számára. „Ha a középosztálytól megvonják a szabad mozgás lehetőségét, akkor komoly társadalmi következményekkel kell számolni.”
A vállalatvezető továbbá rávilágított, hogy egy mild (lágy) hibrid hajtással „elérhető áron tarthatóak a járművek, miközben a szén-dioxid-kibocsátás 50 százalékkal redukálható.”
Cikkében a Reuters felidézi, hogy az autógyártók fontos átmeneti technológiaként tekintenek a hibrid, azon belül is főként a plug-in hibrid hajtásra, és azzal érvelnek, hogy több milliárd eurós befektetések után engedni kellene, hogy tovább használják azt.
Ugyanakkor az elektrifikáció munkaerőpiaci hatásai sem elhanyagolhatóak. Előrejelzések szerint a megszűnő munkahelyek száma százezrekben lesz mérhető, míg a szükséges átképzések az OEM-ektől és a dolgozóktól is sokat fognak követelni.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!