Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Arra kérik a franciákat, hogy „vezessenek úgy, mint a nők"
2024.05.20 12:21Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Minden terv szerint halad a BMW debreceni projektjével
Nagy lépésekkel halad a BMW debreceni gyártóbázisának előkészítése, nem túlzás azt állítani, hogy a német gyártó megbolydította a város életét. A BMW 2023-ra ígéri a termelés elindítását, és szinte biztosra vehető, hogy elektromos modell is fog itt készülni. Sorra vesszük, mi történt az év során a Kismacs és Nagymacs között a gyár részére kijelölt telephelyen illetve mik történtek a BMW számára értékes munkaerőt képezni hivatott oktatási intézményekben.
Februárban kiderült, ki lesz a gyár igazgatója. Michele Melchiorre a Semperittől igazolt át a feladatra.
Márciusban elkezdődött a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet infrastruktúrájának kialakítása, vagyis a tereprendezés. Egy 400 hektáros területről van szó, amelyhez vasúti iparvágány is fog épülni.
Természetesen nem maradhatnak el a régészeti ásatások sem.
Áprilisban elindult a BMW karrieroldala, amely azt ígéri a gyár jövendőbeli dolgozóinak, hogy a vállalatnál úttörő munkát végezhetnek olyan területeken, mint az önvezető járművek, a mesterséges intelligencia és az e-mobilitás.
A beruházás egyébként független attól is, hogy éppen ki vezeti a BMW-t. Harald Krügert nyomás alá helyezték a befektetők májusban, a vállalat éves közgyűlése előtt, mivel a nagy múltú cég idén még nem hozta a kellő számokat. Utóbb Krügert le is váltották, tőle Oliver Zipse vette át a kormányrudat. Zipse egyébként jelen volt Melchiorre magyarországi bemutatásán is. Tény, hogy egy egymilliárd eurós beruházás mellett jól kell teljesítenie az anyavállalatnak. Hogy Krüger vállát milyen gondok nyomták, arról itt olvashat bővebben:
Szintén májusra sikerült a debreceni önkormányzatnak megvásárolnia azt a 150 telket, amelyeken a leendő gyár lesz.
A kormány 35 milliárd forinttal támogatja a debreceni járműipari beruházásokkal összefüggő oktatásfejlesztést, júniusban derült ki, hogy a Debreceni Egyetemen elindítják a járműmérnökképzést.
Júliusban jelentették be, hogy duális képzést indít Debrecenben a BMW. Azokat a szakirányokat segíti tantervvel a gyártó, amikre szüksége lesz: villamosmérnöki és automatizálás-tervezés, mechatronika, gépjármű-mechatronika és információtechnológia.
Megélénkült az ipartelepítés is a környéken, szeptemberben Hajdúnánás jelentette be, hogy bővíti ipari parkját.
De szeptemberben mégsem ez, hanem az volt a legfontosabb hír, hogy aláírták az infrastrukturálisan előkészített terület adásvételi szerződését. Ezzel a BMW tulajdonába került a 400 hektárnyi terület.
Decemberben jött a hír, hogy 2020 tavaszán megkezdődhet az építkezés. „Nagyon elégedett vagyok a gyár építésének megkezdéséhez szükséges előkészítő munkafolyamatokkal. A debreceni illetékesekkel és a magyar kormány képviselőivel professzionálisan, a szerződésekben foglaltaknak megfelelően működünk együtt” – nyilatkozta Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.
De év végén derült ki az is, hogy egy igazi nagyjátékos, a Dürr építi meg a gyár festőcsarnokát.
A beszállítók startra készen állnak, illetve próbálnak minél közelebb kerülni a BMW beszerzési hálózatához. Ennek kapcsán kérdeztük a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkárát arról, az eddigi tapasztalatai szerint mikor indulhat a magyar beszállítók toborzása. A vélekedés szerint elsősorban azok a magyar beszállítók lesznek előnyben, akik már eleve beszállítanak az anyacégnek.
A Hays Hungary mérnöki toborzó csapatát pedig arra kértük, saccolják meg, hogyan alakulnak a majdani mérnöki bérek a debreceni BMW-nél.
Nyitókép: pixabay.com