Gyártók Minden terv szerint halad a BMW debreceni projektjével

Minden terv szerint halad a BMW debreceni projektjével

Kuthi Áron | 2019.12.28 09:21

Minden terv szerint halad a BMW debreceni projektjével

Nagy lépésekkel halad a BMW debreceni gyártóbázisának előkészítése, nem túlzás azt állítani, hogy a német gyártó megbolydította a város életét. A BMW 2023-ra ígéri a termelés elindítását, és szinte biztosra vehető, hogy elektromos modell is fog itt készülni. Sorra vesszük, mi történt az év során a Kismacs és Nagymacs között a gyár részére kijelölt telephelyen illetve mik történtek a BMW számára értékes munkaerőt képezni hivatott oktatási intézményekben.

Hirdetés

Februárban kiderült, ki lesz a gyár igazgatója. Michele Melchiorre a Semperittől igazolt át a feladatra.

Márciusban elkezdődött a debreceni észak-nyugati gazdasági övezet infrastruktúrájának kialakítása, vagyis a tereprendezés. Egy 400 hektáros területről van szó, amelyhez vasúti iparvágány is fog épülni.

Természetesen nem maradhatnak el a régészeti ásatások sem.

Áprilisban elindult a BMW karrieroldala, amely azt ígéri a gyár jövendőbeli dolgozóinak, hogy a vállalatnál úttörő munkát végezhetnek olyan területeken, mint az önvezető járművek, a mesterséges intelligencia és az e-mobilitás.

A beruházás egyébként független attól is, hogy éppen ki vezeti a BMW-t. Harald Krügert nyomás alá helyezték a befektetők májusban, a vállalat éves közgyűlése előtt, mivel a nagy múltú cég idén még nem hozta a kellő számokat. Utóbb Krügert le is váltották, tőle Oliver Zipse vette át a kormányrudat. Zipse egyébként jelen volt Melchiorre magyarországi bemutatásán is. Tény, hogy egy egymilliárd eurós beruházás mellett jól kell teljesítenie az anyavállalatnak. Hogy Krüger vállát milyen gondok nyomták, arról itt olvashat bővebben:

Szintén májusra sikerült a debreceni önkormányzatnak megvásárolnia azt a 150 telket, amelyeken a leendő gyár lesz.

A kormány 35 milliárd forinttal támogatja a debreceni járműipari beruházásokkal összefüggő oktatásfejlesztést, júniusban derült ki, hogy a Debreceni Egyetemen elindítják a járműmérnökképzést.

Júliusban jelentették be, hogy duális képzést indít Debrecenben a BMW. Azokat a szakirányokat segíti tantervvel a gyártó, amikre szüksége lesz: villamosmérnöki és automatizálás-tervezés, mechatronika, gépjármű-mechatronika és információtechnológia.

Megélénkült az ipartelepítés is a környéken, szeptemberben Hajdúnánás jelentette be, hogy bővíti ipari parkját.

De szeptemberben mégsem ez, hanem az volt a legfontosabb hír, hogy aláírták az infrastrukturálisan előkészített terület adásvételi szerződését. Ezzel a BMW tulajdonába került a 400 hektárnyi terület.

Decemberben jött a hír, hogy 2020 tavaszán megkezdődhet az építkezés. „Nagyon elégedett vagyok a gyár építésének megkezdéséhez szükséges előkészítő munkafolyamatokkal. A debreceni illetékesekkel és a magyar kormány képviselőivel professzionálisan, a szerződésekben foglaltaknak megfelelően működünk együtt” – nyilatkozta Michele Melchiorre, a BMW Manufacturing Hungary Kft. ügyvezető igazgatója.

De év végén derült ki az is, hogy egy igazi nagyjátékos, a Dürr építi meg a gyár festőcsarnokát.

A beszállítók startra készen állnak, illetve próbálnak minél közelebb kerülni a BMW beszerzési hálózatához. Ennek kapcsán kérdeztük a Magyar Gépjárműipari Egyesület főtitkárát arról, az eddigi tapasztalatai szerint mikor indulhat a magyar beszállítók toborzása. A vélekedés szerint elsősorban azok a magyar beszállítók lesznek előnyben, akik már eleve beszállítanak az anyacégnek.

A Hays Hungary mérnöki toborzó csapatát pedig arra kértük, saccolják meg, hogyan alakulnak a majdani mérnöki bérek a debreceni BMW-nél.

Nyitókép: pixabay.com

Kiemelt Partnereink