Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Nincs szociális érzéke az önvezető autóknak
2024.05.20 08:18Már gyógyszereket is lehet 3D nyomtatni
2024.05.20 04:17Miért kell szabályozni a mesterséges intelligenciát? Elmagyarázzuk
2024.05.19 16:16Mit tegyünk, ha defektet kapunk?
2024.05.19 12:19Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Mercedes: a vártnál tovább tarthat az elektromos átállás
A Mercedes főnöke, Ola Källenius a belső égésű motorok és az elektromos hajtások egyenértékűségét hangsúlyozta a Mercedes-Benz idei közgyűlésén. A vezető szerint a következő években mindkét hajtás velünk fog élni.
Ola Källenius szerint amennyiben van kereslet a belső égésű motorokkal szerelt autókra, akkor bőven a 2030-as években is fog olyanokat forgalmazni a Mercedes. A vállalatvezető szerint az elektromos átalakítás a vártnál tovább tarthat, de ez számos tényezőtől függ, például a töltési infrastruktúra kiépítésétől is.
A vállalat minden releváns hajtástechnológiát naprakészen tart, arról, hogy mi lesz a befutó, az ügyfél dönthet. „Minden kívánságra a tökéletes Mercedest fogjuk megépíteni” – mondta Källenius. Az üzemeket rugalmasan gyártásra készítik fel, ami azt jelenti, hogy gyorsan reagálhat a piacra a Mercedes.
Arccal továbbra is a luxus felé?
Källenius beszédében kiemelte, hogy a vállalat típuspalettájának hangsúlya továbbra is a felsőkategóriás autókra irányul, de a luxus szó azonban már nem jelent meg a beszédben. A hajtások esetében a konkrét célokat is felülvizsgálták: Källenius most azt feltételezi, hogy 2030-ra a tisztán elektromos autók és a konnektorról tölthető hibridek csak körülbelül 50 százalékát teszik ki a Mercedes eladásainak.
A Mercedes részvényesei idén 5,30 eurós osztalékra számíthatnak. Ráadásul a részvény árfolyama tavaly pozitívan alakult, és tíz százalék körüli mértékben nőtt, jelenleg 73,30 euró körül mozog. A társaság célja, hogy a cégcsoport nyereségének mintegy 40 százalékát osztalék formájában szétossza a részvényesek között.
Az Automobilwoche szerint a Mercedes részvényesei méltatták az igazgatóság és a felügyelő bizottsági tagok munkáját hozzászólásaikban, de a kritikus kérdések sem maradtak el.
Ingo Speich a Deka Investmenttől külön kiemelte a luxusstratégia ellentmondásait: a Mercedes csak kilenc százalékos árrést ért el a személygépkocsi üzletágban az első negyedévben. Emellett a kínai piacon tapasztalt gyengeség különösen aggasztó az elektromos járművek terén.
Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!