Gyártók Mennyibe kerülnek a Müncheni Autószalon újdonságai?

Mennyibe kerülnek a Müncheni Autószalon újdonságai?

autopro.hu/Sz.P. | 2023.09.11 10:23

Mennyibe kerülnek a Müncheni Autószalon újdonságai?

Fotó: BMW Global Press Room

Elegáns szedánok és kombik, álmodozó kabriók és meglepően kevés SUV – a müncheni IAA autókiállításon izgalmas újításokat mutattak be, különösen az elektromos szektorban. Azonban még a számos kínai autó között is ritkán találunk pénztárcakímélő ajánlatot.

Hirdetés

A Müncheni Autószalonon (IAA) több tanulmányautó is bemutatkozott, amik betekintést adnak az autóipar következő éveibe. Három dolog biztosnak tűnik. Egyrészt új autó vásárlásakor nincs választásunk, szinte kizárólag elektromos autók vannak, másrészt a kínai gyártók sokkal nagyobb szerepet fognak játszani az európai piacon, nagyobb versenyt hozva ezzel a piacra.

A harmadik pont az, hogy sajnos mindez nem feltétlenül jelenti azt, hogy az árak jelentősen csökkennének, ahogy az elektromos szektor gyakran ígéri. A Focus utánajárt a kiállításon az áraknak, és jól látszik hogy egyelőre minden drága marad.

BMW Vision Neue Klasse – épp olyan drága, mint az i4

A jövő BMW 3-as sorozatának várhatóan 2025-ben kell megjelennie a piacon, jelezve egy új korszak kezdetét a dinamikus és hatékony bajorok számára – mint ismert, ezzel a sorozattal kezdi meg termelését a debreceni BMW-gyár is.

Mindössze két év alatt a müncheni autógyártó azt tervezi, hogy egy egész sor új elektromos modellel rukkol elő ezen az új osztályon belül. Az ilyen magas technológiák és innovációk magukkal hozzák a magas árat. Míg a jelenlegi BMW 3-as sorozat - mely benzines, dízel vagy plug-in hibrid meghajtással kapható - már 45 ezer eurótól (17,5 millió forinttól) elérhető, az elkövetkező elektromos 3-as sorozat ára valószínűleg nem megy 55 ezer euró (21 millió forint) alá.

Tesla Model 3 - Az árak enyhén emelkednek

Meglehetősen váratlanul a Tesla bemutatta a régóta várt modellfrissítését a közönségkedvenc autójához, a Model 3-hoz. A több funkció és a részletekre való nagyobb odafigyelés magasabb árat is jelent. Az előző kezdőár helyett, ami körülbelül 41 ezer euró (15,5 millió forint) volt, most a negyedik negyedévben körülbelül 43 ezer eurónál (16,5 millió forintnál) fog kezdődni. Az emelést megmagyarázza a jobb hálózat, a klímával felszerelt ülések és az új hangulatvilágítás.

VW ID GTI koncepcióautó

A VW ID2 alapján készült sportos modell nagyszerűen néz ki és sok vezetési dinamikát ígér. Az egyetlen hátrány: a VW ID GTI sorozatgyártásra készülő modellje valószínűleg nem kerül piacra 2026 vége előtt, és a VW Golf I GTI elektromos utódja nem lesz olcsó. A várható kezdőár 32 és 35 ezer euró (12-13 millió forint) között lesz, több mint 220 lóerővel az első tengelyen. Ez kevesebb, mint a jelenlegi, körülbelül 40 ezer eurós (15 millió forintos) ár egy benzines GTI-ért - de csak azért, mert a VW az elmúlt években merészen felfelé tolta az árát.

Mercedes CLA: Jelentősen drágább, mint a benzinesek

A Mercedes EQ család a múlté lesz, mivel a következő évtől kezdődően az elektromos EQ címke - a CLA-val és a G-osztállyal kezdve - eltűnik. A következő év végére a Mercedes új CLA-ja hivatalosan is debütál, jelezve az új kvartett első modelljét. A CLA után következik a CLA Shooting Brake, GLA és GLB. Az elektromos hajtásra való váltásnak, a 800 voltos elektromos rendszernek és az új akkumulátortechnológiának viszont ára van: míg a jelenlegi Mercedes CLA 180 a szerény száz kilowattjával 42 ezer eurónál (16 millió forintnál) kezdődik, az alap elektromos CLA, amely 150 kilowattal (204 lóerővel) büszkélkedik, várhatóan nem kevesebb mint 55 ezer euró (húsz millió forint) lesz.

Elektromos Renault Scénic

Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt, a kompakt családi autó a következő generációjában középkategóriás SUV-vá fog alakulni, amelyet Renault Scénic Electricnek neveznek el. A hajtáslánc ismerős lehet az elektromos Megane-ból. Választható egy 125 kilowattos (170 lóerős), vagy 160 kilowattos (220 lóerős) teljesítmény és több mint 600 kilométeres elektromos hatótáv a 87 kilowattórás akkumulátorcsomaggal.

A jelenleg kapható Renault Grand Scénic 140 lóerős benzinmotorral minimum 33 ezer eurótól (12 millió forinttól) indul. Az elektromos változat várhatóan drágább lesz, mint az elektromos Megane amely alapmodellként 96 kilowattos és 130 lóerős motorral és kisebb akkumulátor csomaggal 42 ezer eurótól (16 millió forinttól) indul.

Mini Cooper / Countryman: jelentős elektromos felár

A Mini Cooper és a Mini Countryman új generációi nagy feltűnést keltettek az IAA-n. Ez az árazásra is hatással van. A jelenlegi Mini Cooper egy 136 lóerős benzin hajtású háromajtós modell, promóciós kifutó modellként 25 ezer euró (közel tízmillió forint) alatt van árazva, míg az elektromos Mini Cooper SE ára 32.599 euró volt. Az új Mini Cooper E hasonló szinten kezdődik, 32.900 euróba kerül; az erősebb Cooper SE legalább 36.900 eurót (14 millió forint) kóstál majd.

Az új Mini Countryman jelentős elektromos felárat kér. Míg a 136 lóerős Cooper Countryman alapára jelenleg 36 ezer euró (14 millió forint) az új alap benzines modell közel 40 ezer euróba (15,5 millió forintba) kerül majd, a dízel változat legalább 42.900 euróért (16,5 millió forintért) lesz kapható, és a legkisebb elektromos változat 43.500 eurótól kezdődik.

BYD Seal és Dolphin

A BYD Seal sokat nyújt az ember pénzéért, versenyezve olyan elektromos szedánokkal, mint a VW ID.7 vagy a Hyundai Ioniq 6. A kínai modell kezdőáron valamivel 50 ezer euró (húszmillió forint) feletti áron kapható. Ehhez komoly alapfelszereltséggel büszkélkedik 530 lóerővel, valamint 180 kilométer/órás maximális sebességgel. De kinek van húsz milliója egy viszonylag családbarát autóra?

Sajnos a helyzet nem néz ki sokkal jobban a kisebb, és olcsóbb elektromos autó, a BYD Dolphin esetében sem, ami Németországban körülbelül kétszer annyiba kerül, mint hazájában, Kínában.  

MG: Árérzékenység a Golf kategóriájában

A már jó ideje piacon lévő MG4 jól mutatja, hogyan lehet komoly piaci szereplő Kína: az elektromos autó néhány kereskedőnél 26 és 28 ezer euró (11-12 millió forint) közötti áron kapható, a listaára pedig éppen 35 ezer euró (13 millió forint) alatt van. Az ajánlattól függően a kínaiak így komolyan alá tudnak vágni a versenytársaknak, mint a VW, a Hyundai, vagy az Opel.

Ár tekintetében biztosan vonzó az új elektromos kabrió, az MG Cyberster. Még nincsenek hivatalos árak, de az iparágban terjedő pletykák szerint körülbelül 60 ezer euró (23 millió forint) körül lesz. Egy Tesla teljesítményű roadsterért ez szenzáció lenne - az új Tesla Roadster sokszor többe kerül, és még nincs is a piacon. Az új, elektromos Porsche Boxster szintén messze van a gyártástól, de várhatóan jelentősen többe fog kerülni, mint az MG.

VW ID.7: Több mint 23 millió a nagyteljesítményű modellért

A Passat új, elektromos utódja a BYD Seal összkerekes változatával azonos árról inudl. Azonban az elektromos Volkswagent választóknak meg kell elégedniük 210 kilowatt teljesítménnyel. Az erősebb - 250 kilowattos (340 lóerős) - változat összkerékhajtással együtt több mint 60 ezer euróba (közel 24 millió forintba) kerül, és nem csak emiatt kopogtat a prémiumliga ajtaján.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink