Gyártók Megújult az Audi zászlóshajója

Megújult az Audi zászlóshajója

autopro.hu/P.B. | 2021.11.04 07:23

Megújult az Audi zászlóshajója

Fotó: Audi Mediacenter

Az Audi A8 2017-ben jelent meg, négy év után pedig piacra dobta az első komolyabb frissítését is a gyártó. A hűtőrács jóval nagyobb lett, megváltozott a lökhárító, ráadásul a Horch-verzió is visszatért – ez utóbbi hírt beárnyékolja, hogy csak Kínában.

Hirdetés

Megjelent az Audi A8 legújabb verziója, ami egyben az első modell-frissített, faceliftes változat a 2017-ben piacra dobott autóból. Ránézésre az autó eleje és hátulja újult meg igazán, emellett természetesen a legmodernebb, innovatív technológiákkal is ellátta az Audi az új A8-ast, ami ezzel továbbra is az OEM zászlóshajója maradt. A közeljövőben elektrifikált változatok is érkeznek a modellből, egyelőre azonban csak benzines hajtással érhető el.

A megújult A8 a gyártó szerint elegánsabb, reprezentatívabb, magabiztosabb és atletikusabb külsőt kapott, amit elsősorban az eddiginél nagyobb és jobban krómozott hűtőrács, valamint a megújult lökhárító tesz lehetővé. A fenti jelzők mellé nyugodtan hozzátehetjük még a tekintélyt parancsolót is, szemből egyértelműen ez jut az ember eszébe a modellről.

Oldalról nézve alig vehetőek észre változások, míg hátul a megújult – és személyre szabható – OLED fényszórók, a diffúzor és persze a krómozás jelenti az újdonságot.

Fotó: Audi Mediacenter

Változások az utastérben

Az utastér radikális változásokon nem esett át, de természetesen a 2017-eshez képest modernebb megoldásokat tartalmaz – például a legújabb Audi Virtual Cockpitet. Érdekesség az elől található 10,1 illetve 8,6 colos kijelzők mellett, hogy a hátul ülő utasok is élvezhetik a kijelzőket, ugyanis egy-egy 10,1 colos panel került az ülésekbe.

Helyből nincs hiány az autóban, ráadásul a leghosszabb Audi A8 L-nél is 13 centiméterrel hosszabb verzió is készült, ez az A8 Horch, ami viszont csak Kínában lesz elérhető.

Az új A8-as tengelytávolsága három méter, az autó hossza 5,19 méter, szélessége 1,95 méter, magassága pedig 1,47 méter.

Fotó: Audi Mediacenter

Technológiai változások

A modell-frissített A8 55 TFSI quattro hajtásáról egy háromliteres V6-os, 340 lóerős benzinmotor gondoskodik, mely 500 Newtonméter leadására képes. Ezekkel a paraméterekkel 5,6 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből száz kilométer/órára az autó. A megújult A8 60 TFSI quattrónak ehhez elég 4,4 másodperc is, amit egy 460 lóerős és 660 Newtonméteres, négyliteres V8-as benzines motor tesz lehetővé.

A későbbiekben többek dízel és plugin hibrid változatban is elérhető lesz az autó, valamint benzines hajtással is érkeznek még újabb verziók. Az összesen 40 vezetéstámogató rendszert felvonultató modell német alapára 99.500 euró (35,8 millió forint) lesz, az autó forgalmazása decemberben indul.

Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Hirdetés

Kiemelt Partnereink