Gyártók Megújulnak a Stellantis elektromos furgonjai

Megújulnak a Stellantis elektromos furgonjai

autopro.hu/V.T. | 2023.10.27 04:20

Megújulnak a Stellantis elektromos furgonjai

Fotó: Stellantis

A Stellantis bemutatta a megújult furgonjait, amikkel 2027-ig át akarja venni a Ford világszinten vezető szerepét a könnyű áruszállító járművek piacán. A fő változtatások az elektromos járművek hatótávját érintik, amik így már kategóriavezető adatokkal rendelkeznek a kompakt és nagy furgonok területén.

A vállalat kisméretű elektromos furgonja, amit Citroën ë-Berlingo, Fiat E-Doblò, Opel/Vauxhall Combo Electric és Peugeot e-Partner néven is forgalmaznak, már 330 kilométeres hatótávval rendelkezik, ami 48-cal több, mint korábban. A beltérben mindegyik jármű kapott egy nagyobb, 10 hüvelykes átmérőjű infotainment kijelzőt, kettes szintű önvezetésre is alkalmas vezetéstámogató-rendszereket, valamint egy 360 fokos tolatókamerát. A furgonok ezenfelül flottakezelő szoftverekhez is tudnak csatlakozni, vezeték nélkül. Ennek használatával az operátorok költséghatékonyan tervezhetik a töltéseket és a karbantartásokat, valamint tippeket is adhatnak a sofőröknek a gazdaságos vezetéssel kapcsolatban.

A Stellantis közepes méretű furgonjai, név szerint a Citroën ë-Dispatch, a Fiat E-Scudo, az Opel/Vauxhall Vivaro Electric és a Peugeot e-Expert szintén hatótávnövelésen esett át. Az 50, vagy 75 kilowattórás akkumulátorral felszerelt furgonok már akár 350 kilométert is megtehetnek egy töltéssel, ami 28 kilométeres ugrást jelent. A belső térben ugyanazokat az újításokat kapják meg, mint a kisebb társaik.

A nagyméretű kategóriába tartozó furgonok, a Citroën ë-Relay, a Fiat E-Ducato, az Opel/Vauxhall Movano Electric és a Peugeot e-Boxer egy új, 110 kilowattórás akkumulátort kapnak, amivel 420 kilométert tudnak megtenni. Ezeket a járműveket már 150 kilowattal is lehet tölteni, ami jelentős növekedés a korábbi 50 kilowattos töltésmaximumhoz képest. A beltérben ugyanazok a változások figyelhetők meg, mint a két kisebb kategóriában.

A Stellantis állítása szerint a fejlesztések nem járnak hátrányokkal a furgonok többi képességét, például a teherbírásukat tekintve.

Más újdonságok is érkeztek

Az összes Stellantis-hoz tartozó furgon kap egy 400 voltos, külső eszközök töltésére használható rendszert. Így már nincs szükség egy külön erre a célra fenntartott akkucsomagra, mivel a fő akkumulátort használja az új rendszer.

A technikai változásokon kívül a furgonok külső és belső dizájnjai már jobban tükrözik az egyes márkák stílusnyelveit.

A Citroën megújult furgonjainak orrán a cég új, ovális logója látható, valamint a középső méretosztályba tartozó Dispatch három részből álló LED fényszórókat is kapott, amiket az Oli elektromos koncepcióautó ihletett. Emellett az összes furgon megkapja a Citroën “komfort” üléseit.

A Fiat furgonjai letisztult dizájnnal lettek újragondolva, és a nagyméretű FIAT márkajelzés is látható rajtuk. A négybetűs logó, amit az olasz cég 1968 és 2003 között használt a személyautóin, az új furgonok elején is megjelenik.

A Peugeot furgonok egy leegyszerűsített, zárt hűtőmaszkot kapnak a cég 2021-ben bemutatott oroszlánfejes logójával díszítve. Mindegyik típus a Peugeot iCockpit dizájnját alkalmazza a beltérben, ami magasra emelt óracsoportot és apró kormánykereket jelent.

Az Opel/Vauxhall furgonok a németek Vizornak elnevezett hűtőmaszkját kapták meg: egy fényes felületű fekete elem fut keresztbe a két Compass fantázianévre hallgató fényszóró között. A Compass lámpák helyett vakításmentes mátrix fényszórók is kérhetőek, amikkel elkerülhető a szembeforgalom elvakítása.

Más hajtásláncokat is érint a frissítés

Az Autocar beszámolója szerint a furgonok dízel verziói szintén ezeket a külső és belső módosításokat vonultatják fel, azonban a Stellantis még nem közölt technikai részleteket róluk.

A vállalat megerősítette az elköteleződését a hidrogén üzemanyagcellás hajtás mellett is. A közepes méretű furgonokat eddig is kínálták ilyen hajtáslánccal, ezek mostantól 400 kilométert tudnak teljesíteni egy töltéssel. Már a nagy furgonok is rendelhetőek lesznek a hidrogénes megoldással, amivel a furgonok 500 kilométeres hatótávot fognak biztosítani és öt perc alatt újratölthetőek lesznek.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink