Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Megújul az e-mobilitás legendás úttörője
A Toyota Motor Corp november 16-án bemutatta a Prius legújabb, kétliteres, plug-in változatát. A világ legnagyobb autógyártója ezzel a verzióval próbálja újra sikerre vezetni a 25 éves hibridet, amely egykor az alacsony károsanyag-kibocsátású technológia élvonalába tartozott, és szélesebb körben vonzóvá tette a környezetbarát hajtást.
Az elektromobilitás terjedésében komoly szerepet töltött be a Toyota 1997-ben bemutatott hibrid autója, a Prius. Az autó már-már kultikussá vált, azóta több generáció is készült belőle - a mostani az ötödik, ám a 2010-es évek második felétől kezdve népszerűsége csökkeni kezdett a tisztán elektromos autók terjedésével és elérhetőségével.
Bár a világszerte eladott Toyota Prius-ok száma meghaladta az ötmilliót, a modell az elmúlt években már kisebb népszerűségnek örvendett az elektromos autók széles választéka miatt.
A Toyota az új Priust cápaszerű homlokfallal, de a jól megszokott formával kínál. Az autó megjelenése így jobban hasonlít több elektromos modellre is, de közben oldalról és hátulról összetéveszthetetlenül Prius maradt. A gyártó szerint a legtöbb napi használati mód során kizárólag elektromos járműként is működőképes az autó, így a hibridek szélesebb közönséghez juthatnak el.
Elérhetőbb környezetbarát hajtás
„Sok ember számára elérhető környezetbarát megoldásokra van szükségünk” – mondta Simon Humphries, a Toyota tervezési vezető igazgatója a bemutatón. „A Prius a többség autója. Ez egy olyan autó, amelyet mindenki vezethet, nem csak néhány ember” – fogalmazott arra utalva, hogy a legtöbb tisztán elektromos autó a középosztály számára szinte megfizethetetlen újonnan.
Ennek ellenére a Toyota nem közölt részleteket a költségekről, azaz nem tudni, mi számít elérhetőnek a japán gyártó szerint. A lágy hibrid modellek idén télen, a plug-in hibridek pedig tavasszal fognak megjelenni.
Az új Prius lesz az első, amely a Toyota kétliteres konnektorról tölthető hibrid rendszerét tartalmazza, amelynek hatótávolsága körülbelül 50 százalékkal nagyobb, mint az előző modellé – közölte a Toyota.
Japán mellett Észak-Amerikában, Európában, majd más országokban is piacra dobják az autót – írja a Reuters.
Továbbra is hisz a hibridekben a Toyota
A Reuters a múlt hónapban arról számolt be, hogy a Toyota az elektromos stratégiájának újraindítását fontolgatja, hogy jobban versenyezzen azon a virágzó piacon, amelyre a Prius korai piacra dobása ellenére lassan lépett be, hiszen az első tisztán elektromos Toyotára sokáig kellett várni.
A Toyota korábban többször is visszautasította az elektromos stratégiájára vonatkozó kritikákat, mondván a hibrideknek van értelme azokon a piacokon, ahol az infrastruktúra még nem áll készen az akkumulátoros járművekre való gyorsabb átállás támogatására.
A hibridek gyakran olcsóbbak, mint az elektromos autók, mivel jellemzően kisebb akkumulátorokkal rendelkeznek, és nem függenek a töltőállomásoktól, ami fontos tényező azokon a piacokon, ahol az ügyfelek árérzékenyek, és a töltési infrastruktúra hiányosabb.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!