Gyártók Megszületett az eddigi legerősebb Porsche Cayenne

Megszületett az eddigi legerősebb Porsche Cayenne

autopro.hu/P.B. | 2023.08.30 08:19

Megszületett az eddigi legerősebb Porsche Cayenne

Fotó: Porsche Newsroom

Az akkumulátor megnövelt teljesítményének köszönhetően az új Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid minden idők legerősebb Porsche Cayenne-jévé válik – az új dizájnt már bemutatta a gyártó, de a legerősebb verzió csak ősztől lesz elérhető.

Tavasszal az autopro.hu is beszámolt róla, hogy készül egy ráncfelvarráson átesett, megújult verzió a Porsche Cayenne-ből, még mielőtt tisztán elektromossá válik a modell az évtized végére. Akkor bemutatták az új dizájn és több verziót is, ám még adós maradt a Porsche a legerősebb verzióval, ami most őszre érkezik.

Nem lenne Porsche a Porsche, ha nem menne rá egy új modelljénél a maximális teljesítményre: a Cayenne legerősebb verziója lesz a Turbo E-Hybrid, ami egy hatékonyabb akkumulátorral felszerelt plug-in hibrid kiadás. Az eddigi csúcstartó a tavasszal bemutatott 680 lóerős változat volt, a most érkező plug-in hibrid ehhez képest 739 lóerős lesz.

Ezt egyrészt a V8-as benzinmotor, másrészt a hatékonyabb akkuval megtámogatott villanymotor teszi lehetővé. A benzinmotor a standard modellben 475 lóerős, de a plug-in hibridben mr 599 lóerő a teljesítménye, erre pakol még rá a villanymotor. A sorozat mindhárom konnektoros hibridjénél ez egy 130 kilowattos villanymotort jelent, valamint egy 25,9 kilowattórára feljavított akkumulátort.

Városban nem is kell a benzinmotor

Az új villanymotor és akku az alapmodellben már most tisztán elektromossá varázsolja a Cayenne-t a 100 kilométeres hatótávolságával. A Turbo GT verzióban „csak” 79 kilométer a hatótáv, de ehhez olyan menetteljesítmény párosul, amely szinte feledteti a SUV súlyát és magas üléshelyzetét – különösen akkor, ha a kék kettős kipufogó szárnyai sport üzemmódban nyitva vannak, és hátul akusztikusan elszabadul a pokol – ilyenkor a Cayenne 3,7 másodperc alatt gyorsul nulláról 100 kilométer/órás sebességre.

Minden idők legerősebb Cayenne-je, a plug-in hibridek szegmensében még a BMW XM Label Redhez hasonló versenytársak számára sem érhető utol. Van viszont egy érték, amiről Stuttgartban nem szívesen beszélnek: az ár. A ferdehátú 176.324 eurós, a kupé 179.775 eurós kezdőárával minden idők legdrágábbja is. Legkésőbb akkor, amikor a GT-csomagot hozzáadják a közel 30 ezer eurós árral – írja az Automobiwoche.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink