Gyártók Megnéztük, mivel töltene be piaci rést a Peugeot

Megnéztük, mivel töltene be piaci rést a Peugeot

Pörge Béla | 2023.02.19 16:23

Megnéztük, mivel töltene be piaci rést a Peugeot

Fotó: Pörge Béla

Február 16-án a magyar sajtó számára is bemutatkozott a Peugeot 408-as legújabb változata. Az autót - ha csak rövid időre, de - ki lehetett próbálni, ezzel a lehetőséggel pedig az autopro.hu is élt, hogy megnézzük, mit tud a prémiumkategória felé kacsintgató modell.

Hirdetés

Ahogyan arról az autopro.hu már beszámolt, február közepén bemutatkozott az új Peugeot 408-as. A francia autóktól, és főleg a Peugeot autóitól nem idegen, hogy a megjelenésükkel valami újat, valami színeset mutatnak. A 408-as esetében ez hatványozottan igaz: a Peugeot-nál újdonságként megjelenő fastback-kategória egyik alaptulajdonsága, hogy nem az, aminek látszik - ezt erősíti a francia gyártó által alapfelszereltségként kínált dikroikus fényezés. Hogy ezek mennyire jól működnek, ezt az mutatja meg igazán, hogy az eddig látott fényképekhez képest élőben még izgalmasabbnak hatott a járgány.

A Peugeot sajtóeseménye előtt igencsak feldobta a Kopaszi-gát látványát a bágyadt februári reggelen a színes autók sorakozása. A tesztvezetésre kora délelőtt és később is lehetőség nyílt, így folyamatosan mozgásban is voltak az autók. A dikroikus fényezés különlegessége nem is annyira a reggeli napfény és az árnyékok kombinációjában tűnt fel, hanem ahhoz képest kontrasztként a bemutatóként szolgáló épületben, félhomályban kiállított autón – belül, kissé sötétben inkább zöldnek tűnt az egyébként kifejezetten tetszetős kék jármű.

Nem az, aminek látszik

Nem tudom, mennyire elvárható a hasonló élmény egy fastback esetében, mindenesetre a 408-asnál nagyon jól működik, hogy ránézésre crossovernek tűnik az autó (azért nem SUV-nak, annyira nem magas és durva a megjelenése), beülve viszont egy „normális személyautóban”, azaz egy szedánban éreztem magam. Sőt! Az első két élmény az alacsony nézőpont és az irgalmatlan nagy tér volt: nem vagyok alacsony ember, de bőven előrébb kellett húznom az ülést ahhoz, hogy kényelmesen érjem el a pedálokat. Közben mögöttem és mellettem is hatalmas tér állt még rendelkezésre.

Fotó: Pörge Béla

A vezetési élmény szintén sokkal jobb, mint amit egy crossover tudna nyújtani. Persze ehhez az is hozzájárult, hogy egy GT verziót vezettem, ami sport üzemmódban úgy indult el a lámpától, hogy nem lehetett nem vigyorogva ülni a volánnál. A kevés idő alatt túl sok vezetéstámogató funkciót nem próbáltam ki, ami feltűnt, hogy a tolatókamera képe rendkívül éles, a veszélyt jelző pittyegés pedig egész moderált.

A GT ülései rendkívül kényelmesek, az autó kezelése egyszerű. Feltűnő a kormány formája, ami valóban sportosabbá teszi a vezetés élményét a városban is, akkor is, ha amúgy semmi dinamikus nem történik az autóval.

Nem volt alkalmam a hatalmas teret sem kiélvezni, de az 536 literes csomagtér, és a tágas utastér egyaránt arra hívogat, hogy hosszabb útra induljunk a 408-assal – miközben a benzines hajtást kiegészítő villanymotornak hála a városban akár zéróemissziósan is közlekedhetünk, ekkor persze elvész a sportos vezetés élmény.

Fotó: Pörge Béla

Nyitás a prémium felé

A Peugeot egyre inkább a prémiumkategória felé tart, ezt jelképezi az új logója, de ami ennél fontosabb, ezt bizonyítja az alapfelszereltségként kínált számos vezetéstámogató funkció, különleges fényezés, kényelmes ülés. Fapados verzióról például nehezen tudnánk beszélni az új 408-as esetében. Ugyanakkor meg is kell fizetni ezt az élményt, 14 és 21 millió forint között mozog az autók ára felszereltségtől függően, plug-in hibridet 18 millió forint alatt nem kapunk.

A fastback kategórián belül viszonylag kevés a 408-as vetélytársa, a prémiumgyártókon kívül szinte csak dél-koreaiak próbálkoznak ebben a szegmensben az Európában elérhető gyártók közül. Bár kérdéses, hogy a Kia EV6 mennyire sorolható ebbe a kategóriába, formára, megjelenésre és felszereltségre is bőven éreztem hasonlóságot – ahogy az árban is, az elektrifikált 408-asok ára bizony nem sokkal marad el a tisztán elektromos EV6 belépőszintjétől.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink