Gyártók Tett egy lépést a prémiumgyártóság felé a Peugeot

Tett egy lépést a prémiumgyártóság felé a Peugeot

Pörge Béla | 2023.02.16 16:23

Tett egy lépést a prémiumgyártóság felé a Peugeot

Fotó: Pörge Béla

Bemutatkozott a magyar közönség számára az új Peugeot 408-as, a francia OEM legújabb modellje. A benzines és plug-in hajtással is készülő autó a Stellantis alá tartozó gyártó első modellje a „fastback” kategóriában, ahol egyébként viszonylag kevés riválissal kell megküzdeni.

Hirdetés

Február 16-án mutatkozott be Magyarországon az új Peugeot 408-as, ami a második modell a gyártó új logójával. A cég szeretne a prémiumkategória felé elmozdulni, erre a 408-as egy jó példa, igaz, az árazása sincs annyira messze a vágyott kategóriától. A 408-asból első körben benzines és plug-in hibrid verzió érhető el, azonban még az idén jön egy mild hibrid kiadás, míg jövőre egy tisztán elektromos változatot is piacra dob a Peugeot.

A Kopaszi-gáton megrendezett sajtóeseményre tartva az járt a fejemben, hogy a Peugeot több generáció számára is alapvetően két modellel egyenlő: a 205-össel és a 206-ossal. Persze ennél jóval több nyomot hagyott a francia autógyártó a világban, de az utóbbi negyven évet a személyautóik között ez a kettő határozta meg – no és a 208-as, ami tavaly letarolta az európai piacot és a legnépszerűbb modell volt az egész kontinensen. A három említett autóban egy közös mindenképpen van: ezek kisautók, elérhető modellek, alapvetően az egyszerű emberek elérhető autói kiváló dizájnba csomagolva. A 408-as nem ezt a szerepet fogja betölteni, de nem is ez a cél vele, hiszen erre ott a 208-as. Lényeg a lényeg, az említett autók a maguk szegmensében kiválóak, de a prémiumkategóriától messze vannak. A Peugeot márpedig odatart, és ennek az útnak az új állomása a 408-as. Mindenesetre elégedett mosollyal néztem a sajtótájékoztató első videóját, amiben természetesen feltűnik egy 205-ös is. Mi más?

Sikeres év után új modellek

A Peugeot komoly átalakuláson megy keresztül, a következő években mind várható egy-egy új modell és pár ráncfelvarrás is. Az új 308-assal bevezetésre kerülő új logót egyre több modell kapja meg, közben pedig 2023 végére eljutunk oda, hogy a Peugeot teljes típuspalettája tartalmaz elektrifikált verziót is: igen, a kerékpároktól egészen a furgonokig van vagy hamarosan lesz legalább plug-in hibrid verziója minden modellnek.

Fotó: Pörge Béla

Bálint Zsófia, a Peugeot hazai márkaigazgatója a tavalyi jó eredmények ismertetése (melyről korábban az autopro.hu is beszámolt) után elmondta, hogy a vállalatnál bizakodóan tekintenek előre, és többek között az új 408-tól is azt várják, hogy tovább lendítsék a Peugeot eredményeit. Kiemelte, hogy Európában minden ötödik újonnan eladott Peugeot elektromos vagy hibrid volt. A magyar piacon a 208 sikerei mellett az 5008-ast méltatta, ami kategóriáján belül a harmadik legnépszerűbb modell volt.

Új kategóriával a prémiummá válás felé

Mocsai Zoltán, a Peugeot hazai marketingmenedzsere részletesen bemutatta az új 408-ast: az autó első körben három kivitelben érhető el - allure, allure pack és GT verziókban. A modell érdekessége többek között, hogy az alapverzióban is a legújabb infotainment rendszert találjuk (i-Cockpitet), valamint szintén alapfelszereltség több vezetést támogató funkció is (köztük a sávtartás és a holttérfigyelő) és a különleges fényezés. Még a legolcsóbb verzió is dikroikus fényezéssel rendelkezik, ami azt jelenti, hogy a különböző fényviszonyokban másnak látszódik a szín. Ezt a bemutatón is tapasztalhattuk, hiszen míg kint egyértelműen kék autókat láttunk, addig az ugyanolyan fényezéssel bent parkoló autó a félhomályban inkább zöldnek tűnt – a kék a helyes megfejtés egyébként, egész pontosan „kék obsession” a szín neve, emellett szürke titán fényezés is elérhető az autóból a fehér és fekete mellett. A Peugeot különleges színei igazi felüdülést jelentenek a fehér autók világában, ez más modelleknél is megfigyelhető, elég csak a színes 208-asokra gondolni.

A fastback-kategória viszonylag szűknek számít, a legismertebb versenyző benne talán a Kia EV6, de főleg prémiumautókat kapni ebben az átmeneti kategóriában. A Peugeot 408-as egy piaci rést hivatott betölteni a méreteivel: a 4,69 méter hossz és a 2,79 méteres tengelytáv SUV-kkal vetekedő méret, de éppenséggel az 508-as is csak minimálisan hosszabb. Ugyanakkor az autó kupés vonalvezetése és a megemelt hasfal ellenére alacsony súlypontja a robosztus megjelenés mellett szedános vezetési élményt nyújt, és nem mellesleg tágas utasteret kínál. Sőt, a csomagtér 536 literes, amivel házon belül a 3008-as SUV-t is veri az autó.

Érdekesség a Peugeot 408-as külső megjelenésében, hogy az új embléma takarja a vezetést támogató rendszerekhez szükséges radart. A hűtőrács amúgy vízszintes, kivéve a GT-felszereltséget, ahol függőleges. Néhány hasonló apróságot leszámítva kívülről nem igazán térnek el a különböző kivitelű 408-asok.

Francia autó magyar szívvel

Mint említettük, benzines és plug-in hibrid hajtással érhető el a modell: az alap az 1,2-es puretech benzinmotor, aminek érdekessége, hogy azt Magyarországon (is) gyártják, Szentgotthárdon. A vasi gyár mellett két másik európai lokációban is készül ilyen motor, így nem minden 408-ast hajt magyar erőforrás. Az 1,2-es benzines motor 130 lóerős.

A plug-in hibridek esetében a puretech benzinmotor 1,6-os, ebből 110 és 132 kilowattos kivitel készül, de mindkét esetben 81 kilowatt a villanymotor teljesítménye, és az akku is mindig 12,4 kilowattórás lítiumionos akkumulátor, amit a csomagtér alatt helyeztek el. Az autó akár 64 kilométert is képes megtenni tisztán elektromos üzemmódban, és a fékezéskor történő visszatáplálásnak hála némi elektromos rásegítés akkor is van, ha amúgy teljesen lemerült az akku.

A fentiek mellé még az idén érkezik egy 48 voltos hibrid is a palettára, ami az 1,2-es benzinmotort egészíti majd ki egy 30 kilowattos villanymotorral. A tisztán elektromos verzió 2024-ben érkezik, egyelőre még fel nem fedett technikai konfigurációkkal.

Az új 408-asról negatívan talán akkor lehet beszélni, ha az árára térünk rá. Természetesen a mai infláció, energiaválság és háború idején senki nem vár olyan árakat reálértéken, mint annak idején a 206-os piacra dobásánál (hiszen nem is ugyanabban a kategóriában indul a két modell), de az alapmodell 14 milliós, és a legjobban felszerelt GT 21 milliós ára is elég húzósnak hangzik, utóbbi esetben tényleg nincs messze a prémiumszint – és a legolcsóbb plug-in hibrid hajtású 408-as alapára is 18 millió forint felett van. Igaz, minden esetben jár hét év (vagy 150 ezer kilométer) garancia is az autóhoz, ami a Peugeot-nál eddig nem tapasztalt ajánlat – nem beszélve az alapfelszereltségként kínált különleges fényezésről. Vitathatatlan, hogy bőven kapunk a pénzünkért, de ettől még mélyen kell a zsebbe nyúlni egy új 408-asért.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink