Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A Nordson megkezdi az új folyadékadagoló rendszerének forgalmazását
2024.05.03 16:18Leállítják szénerőműveiket a legfejlettebb országok
2024.05.03 15:23Ha van rá igény, a Stellantis visszatáncolna a belső égésű autókhoz
2024.05.03 13:25Félidejéhez érkezett a Rába Modernizációs Program
2024.05.03 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még mindig nagy kockázatot jelentenek a kocsikulcsok
Hiába a számos teszt és figyelmeztetés, továbbra is sebezhetők a kulcsnélküli nyitást és indítást lehetővé tévő kocsikulcsok. Az ADAC tesztjén 180 modellből eddig egyetlen egy ért el megfelelő minősítést.
A 2018-as Jaguar Land Rover Discovery az egyetlen az ADAC tesztjén átesett 180 modell közül, melynek kulcsa megfelelő védelmet nyújt az illetéktelenek általi hozzáférés, vagyis nyitás és indítás ellen. A német szervezet már egy ideje teszteli a kulcsnélküli nyitást és indítást lehetővé tévő kocsikulcsokat, azok sebezhetőségére már korábban is figyelmeztetett.
Míg a Discoveryn kívül a brit gyártó Range Rover, Range Rover Sport és a Jaguar E-Pace típusa is megkapja a kulcsot védő technológiát, a legtöbb gyártó nem nyújt ilyen stabil megoldásokat. Az ADAC technikusai a teszten házilag, „kis erőfeszítéssel” is elkészíthető elektronikai eszközökkel támadták a kocsikulcsokat. A rádiókapcsolatot a kulcs és a kocsi között akár egy kilométeresre is kiterjeszteni képes eszközzel sokszor az indításgátló és a riasztórendszer is kiiktathatónak bizonyult, utat engedve ezzel a kocsi eltulajdonításának.
Sajnos a fogyasztók nem tehetnek sokat az ügyben, az ADAC annyit tanácsol, hogy az ilyen kulcsokat otthonunkban tartsuk minél távolabb az ablakoktól és a bejárati ajtótól. A szervezet a gyártók kötelességének tartja, hogy gondoskodjanak a kocsikulcsok biztonsági réseinek megszüntetéséről, azonban ezt nagyban nehezíti, hogy a megfelelő technológiát utólag gyakran már nem lehet telepíteni a járművekbe.
A problémát ráadásul tovább növelheti, hogy egyes gyártók és szolgáltatók gőzerővel fejlesztik a kocsikulcsokat kiiktató (például okostelefonos) autóvezérlő megoldásokat, újabb és újabb támadható felületet teremtve a digitalizációval.