Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Még idén érkezik a Škoda Enyaq iV Coupé
Bár még nem erősítette meg a gyártó, minden bizonnyal az Enyaq IV modellekkel egy gyártósoron, Mladá Boleslavban készül majd az Enyaq Iv Coupé. Egyelőre még semmi konkrét részletet nem árult el a Škoda az idei évben megjelenő autóról.
Ahogyan arról az autopro.hu beszámolt róla, a Škoda Auto autógyár nettó nyeresége 52 százalékkal 15,2 milliárd koronára csökkent tavaly, sőt, hazai pályán, Csehországban is 11,6 százalékkal estek a gyártó eladásai.
A számok ismertetésekor Martin Jahn, a Škoda eladásért és a marketingért felelős igazgatósági tagja elmondta, hogy 2021-ben az Enyaq iV kap egy új változatot, egy kupét, emellett a Kodiaq és Karoq is kap új változatot.
Kevés információt tudni róla
Egyelőre még semmi konkrét részletet nem árult el a Škoda az idei évben megjelenő Enyaq iV Coupéről. Az sem hivatalos, hogy ez a modell is Mladá Boleslavban fog készülni, de az electrive.com szerint nagyon valószínű, hogy így lesz – ugyanakkor nem tudni, hogy a coupé műszaki adatai miben térnek majd el az alapváltozattól.
Nem számít meglepőnek a modell idei piacra dobása, ugyanis már 2020-ban, az Enyaq iV megjelenésekor lehetett hallani ilyen tervekről.
Csehországban építhet akkumulátorgyárat a Volkswagen
A Škoda vezérigazgatója, Thomas Schäfer elmondta, hogy a Škoda nagyon szeretné, ha a Volkswagen tervezett hat akkumulátorgyára közül az egyik Csehországban épülne fel. Schäfer szerint a Škodának szüksége van egy akkumulátorgyárra, ráadásul Csehország földrajzi elhelyezkedése miatt a Volkswagen részéről is jó döntés lenne a helyszín – ráadásul lítium is található az országban.
A Volkswagen tervezett hat akkumulátorgyára közül egy Svédországban, egy Németországban, Slazgitterben, egy pedig Dél-Európában épül majd meg. A negyedik helyszín Közép-Kelet-Európában lesz, de ennél pontosabb lokáció nem ismert. A Csoport Csehország mellett Lengyelországban és Magyarországon is rendelkezik gyárral, így jó kérdés, hol épülhet meg az üzem, ahogy az ötödik és a hatodik akkumulátorgyár helyszíne is kérdéses.