Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Európában teszteli elektromos teherautóját a Mercedes
2024.05.08 06:17A kezdő mérnökök nettó 650 ezerért indulnának a pályán
2024.05.08 04:20Üzembe állt a Siemens e-kamion töltője
2024.05.07 17:17Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Már idén nullszaldós lehet Európában a Fiat Chrysler
A prémium kategóriás márkák exportjára összpontosító stratégiájának köszönhetően a tervezettnél korábban, 2015-ben nullszaldós lehet üzemi eredmény szinten Európában a Fiat Chrysler Automobiles (FCA).
A Fiat Chrysler más tömegtermelő autógyártókhoz hasonlóan megszenvedte az európai autópiac hatéves visszaesését. A konszern emiatt nyereségét az amerikai piacra támaszkodva volt kénytelen kitermelni. Az európai autópiac csak mostanában kezdett fellendülésnek indulni.
- Az üzemi eredmény 2015-ben elérheti a fedezeti pontot (Európában) - közölte Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója a detroiti autószalonon. Az FCA 2013-ban 520 millió euró üzemi eredmény szintű veszteséget szenvedett el és 2016-ra tervezte eredetileg a fedezeti pont elérését.
Sergio Marchionne, az FCA vezérigazgatója |
Az európai piaci helyzet javulására utal az a hétfői bejelentése is az FCA-nak, hogy a "kiemelkedően jó keresletnek köszönhetően" a termelési kapacitás teljes kihasználása érdekében ezerrel növeli az alkalmazottak számát a dél-olaszországi Melfi üzemben, ahol a Jeep Renegade és a Fiat 500X modellek készülnek.
- Bár egy fecske nem csinál nyarat és az olasz autóipart változatlanul sok probléma terheli, a termelés és a foglalkoztatás tízéves visszaesése után végre itt az első pozitív fordulat - mondta Cesare Damiano, az olasz parlament munkaügyi bizottságának elnöke.
A hagyományos piacokon bekövetkezett visszaesést Marchionne a magas nyereségtartalmú felső kategóriás modellek előtérbe helyezésével tervezi megfordítani. Ennek érdekében hatalmas összegeket fordít Olaszországban leállított üzemek termelésbe fogására a cég luxusmárkája, a Maserati, valamint az Alfa Romeo új, sportosabb modelljeinek a gyártásához.
Az FCA összesen 48 milliárd eurót fordít 2018-ig öt év alatt arra, hogy eladásait globálisan 60 százalékkal évi 7 millió autóra emelje, nyereségét pedig megötszörözze. Marchionne ígérete szerint az ötéves fejlesztési periódus végére az FCA mind a hét olaszországi üzeme teljes kapacitással fog termelni és minden korábban elbocsátott dolgozónak lesz munkahelye.