Gyártók Magyar sofőrrel döntött rekordot az e-kamion

Magyar sofőrrel döntött rekordot az e-kamion

autopro.hu/P.B. | 2023.02.02 06:18

Magyar sofőrrel döntött rekordot az e-kamion

Fotó: Facebook/Volvo Trucks Schweiz

Egy svájci fuvarozócég kötelékébe tartozó Volvo FH Electric mintegy háromezer kilométert tett meg a svájci központ és Valencia között. Természetesen közben többször is tölteni kellett a járművet, de a távolság így is rekord, soha nem ment még ennyit egy fuvarral elektromos kamion. A rekord alatt egy magyar sofőr vezette a Volvót.

Hirdetés

Egy Volvo FH Electric 40 tonnás félpótkocsis teherautó háromezer kilométert tett meg a svájci Zürich és a spanyolországi Valencia között – ez az eddigi leghosszabb távolság, amelyet elektromos teherautó munka közben (nem teszten) tett meg. A svájci Krummen Kerzers logisztikai vállalat kocsija tette meg az oda-vissza utat egy magyar sofőrrel: Schnell Bálint vezette a járművet a történelmi úton. A kamion húsz tonna narancsot szállított Svájcba egy Valencia melletti ültetvényről.

Érdekesség, hogy Schnell Bálint először vezetett elektromos teherautót, így meg kellett ismerkednie a járművel az út előtt, és alaposan át kellett tanulmányoznia az útvonalat, hogy előre megtervezhesse a töltést és a pihenést.

Nem elektromos teherautóra méretezett fuvar

Az út egy hétig tartott, míg egy dízellel négy nap is elegendő lett volna erre a fuvarra – tehát az akkumulátoros elektromos hajtás a teherfuvarozásban inkább a regionális feladatokra való, a technológia működőképessége mellett ezt is bizonyította az út. Schnellnek persze be kellett tartania a vezetési időre vonatkozó előírásokat, a töltés mellett ez is bonyolította az utat: így körülbelül hússzor kellett megállni.

Schnell Bálint

Schnell Bálint | Fotó: Facebook/Volvo Trucks Schweiz

A Volvo FH Electric 40 tonnás kivitelének hatótávolsága a gyártó szerint elérheti a 300 kilométert is. A Zürich–Valencia táv nem éppen az elektromos fuvarozásra lett kitalálva, így a magyar sofőrnek sima töltőállomásokat kellett használnia. Elmondása szerint ha más is használta a töltőoszlopot, akkor a töltési idő drasztikusan megnőtt.

A Krummen Kerzers a kerzersi központjában, valamint három másik svájci telephelyén tervez beruházni az elektromos teherautók töltési infrastruktúrájába – írja az Electrek.

Tetszett ez a hír? Értesüljön elsőként a járműipari történésekről, iratkozzon fel az autopro.hu hírlevelére az alábbi linken!

Kiemelt Partnereink