Gyártók Lehull a lepel az elektromos G-osztály koncepciójáról

Lehull a lepel az elektromos G-osztály koncepciójáról

autopro.hu/V.M. | 2021.08.17 07:23

Lehull a lepel az elektromos G-osztály koncepciójáról

Fotó: Daimler Global Media Site

Az ősz első hónapjában, a müncheni IAA Mobility autóipari kiállításon fogja megmutatni a Mercedes-Benz, hogyan is nézhet majd ki a G-osztály már régóta ígért elektromos variánsa. Az 1979 óta gyártott terepjáró EQG nevezetű villanyhajtású átdolgozása vélhetően „elektromos arculatot” fog kapni a tradicionális formavilág megőrzése mellett, műszaki tartalmára pedig egy 2020-as tanulmány alapján következtethetünk.

Hirdetés

A tisztán elektromos G-osztályból, aminek érkezését közel két évvel ezelőtt erősítette meg Ola Källenius, a Daimler vezérigazgatója, 2024-re várható egy gyártásérett változat bemutatása. Ekkorra a Mercedes legkeresettebb modelljeinek nagy része rendelkezni fog egy teljesen elektromos variánssal is.

A szeptember 6-12. között megrendezett IAA Mobility-n leleplezendő koncepció dizájnja valószínűleg nagyon közel fog állni a végleges modelléhez, ahogy az az EQS esetében is történt, aminek koncepcióját először 2019-ben láthatta a nagyközönség.

Figyelembe véve, hogy 42 év alatt a G-osztály formatervezése alig változott, arra aligha kell számítani, hogy radikálisan új külsővel ruházzák fel az elektromos változatot, ugyanakkor több olyan kisebb módosítás is várható, amivel annak megjelenése jobban illeszkedik majd az EQ-modellcsalád tagjaihoz. Az Autocar szerint az új modellt az EQB-n látotthoz hasonló, egy elemből álló hűtőmaszk, valamint áttervezett fényszórók, kerékjárati ívek és hátsó lökhárító fogják megkülönböztetni a konvencionális hajtású G-osztálytól.

Nem mindennapi futómű-kialakítás

Az EQG terepjárási képességeire, valamint az azokat biztosító megoldásokra a még tavaly leleplezett EQC 4x42 tanulmányból lehet következtetni. Az akkumulátoros elektromos terepjárók képességeinek demonstrálására hivatott autó az EQC SUV átalakításából született. A portál futóművel ellátott tanulmány közel harminc centiméteres hasmagassága, illetve az első és hátsó terepszögei még egy átlagos G-osztályét is meghaladták.

Jürgen Eberle tervezőmérnök szavai szerint az összkerékhajtású koncepció bebizonyította, hogy az akkumulátoros elektromos modellek is megállják helyüket a terepen, a pozitív komment alapján pedig nem kizárt, hogy a tanulmány megoldásai az EQG-n is vissza fognak köszönni.

Maradva a technikai részleteknél, az EQG a Mercedes más, nagyobb tisztán elektromos típusaihoz fejlesztett EVA padlólemez helyett valószínűleg a G-osztály alvázát fogja megkapni, amiben könnyen lehet, hogy a legmagasabb felszereltségű EQS 107,8 kilowattórás akkumulátorának is elég hely áll rendelkezésre.

Kettő változat is készülhet

A Mercedes már levédette az EQG 560 és EQG 580 neveket, ami azt sugallja, hogy az elektromos terepjáró elérhető lesz az EQS 516 lóerős összkerékhajtásával, illetve egy gyengébb kivitelben is.

Az elektromos G-osztály, mint minden más elektromos autó, egy bizonyos árprémiummal fog érkezni, ám az vélhetőleg nem lesz arányaiban akkora, mint például az S-osztály és a más műszaki alapokra épülő EQS esetében, pont a műszaki tartalom nagyobb átfedése miatt. Egy olcsóbb, puritán kivitel feltehetően nem fog készülni az EQG-ből, mivel a Mercedes a „kalandos luxus” címszó alatt kívánja marketingelni azt.

Kiemelt Partnereink