Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
A takarékosság bajnoka az Airbus helikoptere
2024.05.17 09:22Az EU is büntetővám bevezetését tervezi a kínai elektromos autókra
2024.05.17 08:18Parkolókat bérel a Tesla, hogy eladatlan járműveit ott tárolhassa
2024.05.17 06:21Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leállt a legkisebb Volkswagen gyártása
Egy nem hivatalos beszámoló szerint a Volkswagen Up gyártása véglegesen leállt. A 12 éves múltú mikroautó távozásával a Polo válik a német autómárka kínálatának belépőmodelljévé.
A Pozsonyban zajló gyártás végleges leállásáról a brit Autocar autós magazin számolt be elsőként, meg nem nevezett forrásokra hivatkozva.
A VW európai kínálatának legelérhetőbb tagjaként számon tartott Up háromhengeres erőforrásokkal volt választható a 2011-es piacra lépése óta. Ma már egyáltalán nem különleges módon 2014-ben egy elektromos változatot is kapott e-Up néven – ez utóbbi először egy 18,7 kilowattórás, 160 kilométer hatótávot biztosító akkuval, majd 2019-től egy 32,3 kilowattórás 260 kilométert tudó akkumulátorral volt kínálva.
Az Up teljes kivezetését januárban a GTI változat kínálatból eltűnése előzte meg. A gyártó akkor egy túlkereslet miatti átmeneti helyzetnek nevezte a 2018-ban megjelent sportos variáns eltűnését, végül azonban az soha többé nem jelent meg a konfigurátorokban.
Az Up testvérmodelljei, a Seat Mii és a Škoda Citigo 2020-ban és a rá következő évben értek pályafutásuk végére. A három modell nem közvetlen utódjául a VW ID.1, egy 20 ezer eurónál olcsóbb elektromos autó szolgálhat majd, mely érkezése a következő öt évben várható.
Addig is a Polo tölti be a VW belépőmodelljének szerepét. A típus hosszú távú jövője a múltban megkérdőjeleződött az Euro 7 miatt, azonban nem kizárt, hogy a Škoda Fabiához hasonlóan kínálatban maradhat végül, ha lazítanak a tervbe vett előírásokon.
Érdekesnek találta ezt a hírt? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari történésekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!