Gyártók Gőzerővel fejlesztik a legolcsóbb elektromos VW-t

Gőzerővel fejlesztik a legolcsóbb elektromos VW-t

autopro.hu/Ő.Í. | 2023.06.27 10:16

Gőzerővel fejlesztik a legolcsóbb elektromos VW-t

A Volkswagen ID. 2all koncepciója, melynél még elérhetőbb árral és kisebb mérettel fog megjelenni az ID.1 | Fotó: Volkswagen Newsroom

A Volkswagen teljes gőzzel dolgozik a kevesebb, mint 20 ezer euró értékű ID.1 ferdehátú fejlesztésén. A modell öt év múlva kerül piacra egy megfizethető árú elektromos modellek gyártására irányuló újabb erőfeszítés eredményeként.

Hirdetés

Az új elektromos jármű az e-Up városi autó utódja hasonlóan kompakt csomagolással és egyszerű technológiával. Az ID.1 a Cupra és a Škoda testvérmárkák hasonló modelljeinek alapjául szolgáló elektromos platformot használja majd, árban pedig a nemrég bemutatott ID. 2all koncepció alatt (25 ezer euró) helyezkedik el.

A Volkswagen Csoport pénzügyi vezetője, Arno Antlitz az olcsóbb akkumulátor-anyagok és gyártási módszerek megjelenésére hivatkozva megerősítette, hogy a cég képes lesz kedvező árú elektromos autókat gyártani.

A Volkswagen az ID.2 modellbe fogja szerelni első saját akkumulátorcelláit a valenciai üzeméből. A fejlődést elősegíti a nyersanyagköltségek, mint például a lítium és a nikkel árának csökkenése. Ezért a Volkswagen nem kételkedik abban, hogy tisztességes árréssel elérje a 25 ezer eurós célt – mondta el Antlitz.

Mit lehet tudni az ID.1-ről?

Az Antlitz által megvilágított fejleményeknek, bár azok egy másik modellel kapcsolatosak, óriási hatása lehet az ID.1-re. Ugyan az új autó architektúrájának részleteit még nem hozták nyilvánosságra, nyilvánvaló, hogy különbözik a MEB Entry platformtól, amelyen az ID.2, a Cupra Raval és a Škoda kompakt crossovere osztozik majd. Ezek a modellek 2025-től készülnek Spanyolországban.

Az új platformot a Volkswagen Csoport fogja fejleszteni, de a Škoda is kulcsszerepet játszik majd benne. A platformot elsősorban a Volkswagen Polo modelléhez hasonló méretű belső térrel rendelkező járművekhez tervezik.

Az új modell nevét még nem véglegesítették. Thomas Schäfer, a Volkswagen márkafőnöke nem zárta ki az ID.1 vagy az ID Polo lehetőségét, bár azt mondta, hogy a klasszikus modellneveket az eredeti modell valódi „utódainak” tartják fenn. A döntés attól függhet, hogy a közelgő Euro 7-es emissziós szabályozás lehetővé teszi-e a Vokswagen számára egy új generációs, belső égésű motorral hajtott Polo kifejlesztését.

Kulcsfontosságú akkumulátortechnológia

Mivel az ID.1-et városi használatra tervezték, a hatótávolság kérdése kevésbé fontos, mint sok más elektromos jármű esetében. Ez lehetővé teszi, hogy viszonylag kis akkumulátorral rendelkezzen.

Az új modellhez a legnagyobb kapacitást feltehetően egy, a Volkswagen által az ID. 2all számára kifejlesztett 38 kilowattórás lítium-vasfoszfát akkumulátor biztosítja majd. Ez az akkumulátor lehetővé tenné a közel 320 kilométeres hatótávolságot, így versenyképes lenne a Mini Electric és az elektromos Fiat 500-as modellel.

Az akkumulátorok fejlesztése kulcsfontosságú az autó árának csökkentéséhez. Ezért a Volkswagen Csoport nagy hangsúlyt fektet az egységes akkumulátorcellás technológia kifejlesztésére, amely minden márkáján alkalmazható, és akár felére is csökkentheti a költségeket. Emellett a belépőszintű modellekben olcsóbb, kisebb energiasűrűségű, lassabb töltést biztosító anyagokat is használhatnak.

A gyártás szintén fontos tényező a költségek csökkentésében. Schäfer felvetette, hogy a modell alacsony gyártási költségű piacokon is készülhetne, mint például Indiában a Volkswagen Csoport gyártóüzemeiben. Schäfer azonban utalt arra, hogy a modellt Európában szeretnék értékesíteni, ahol a vámszabályok lehetővé teszik a helyi gyártást is - írta meg az Autocar.

Tetszett ez a hír? Ne maradjon le a legfontosabb járműipari hírekről, iratkozzon fel hírlevelünkre ezen a linken!

Kiemelt Partnereink