Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Magyar cégekkel alakul át a városi közlekedés
2024.04.30 16:23Az osztrákoknál a posta is szén-dioxid-mentes kézbesítésre törekszik
2024.04.30 15:21Zöld utat kapott a Schaeffler és a Vitesco egyesülése
2024.04.30 13:18Következő fázisába léphet a hazai hidrogénipar
2024.04.30 12:22Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Leállíthatja egyik olasz gyártósorát a Stellantis
A Stellantis a dél-olaszországi Melfi városában található üzem egyik gyártósorának végleges leállítását fontolgatja a FIM CISL fémipari szakszervezet szerint.
A Stellantis szóban forgó egységében a Jeep Renegade és Compass modelljei, valamint a Fiat 500X SUV készül. Az üzem az idén a PSA, illetve a Fiat Chrysler egyesülésével létre jött Stellantis olaszországi gyárhálózatának leggazdaságosabban működő tagja, a jövőben azonban termelését a mostani kettő helyett egy gyártósorra helyezhetik át.
A Stellantis jelenleg több millió járműre rúgó kihasználatlan gyártókapacitással rendelkezik, a 7300 főt foglalkoztató, Melfiben lévő egység átalakítása pedig az első lépése lehet az olaszországi gyártókapacitások csökkentésének. Carlos Tavares, a Stellantis vezérigazgatója korábban ígéretet tett arra, hogy a felesleges kapacitások leépítését gyárbezárások és elbocsátások nélkül fogják véghez vinni.
Ferdinando Uliano, a FIM CISL vezetője a Reuters-szel megosztotta, hogy az egyik gyártósor leszereléséről még nem született döntés, sőt a szakszervezet még hivatalos értesítést sem kapott arról, hogy felmerült annak a lehetősége.
„Nagyon aggódunk” – tette hozzá Uliano, aki szerint miután csökkentették egy üzem kapacitását, azt már nehéz visszaépíteni.
Nem tapasztalat nélkül vág bele Tavares
Tavares, korábban csődközeli állapotban vette át a PSA irányítását, aminek megreformálása érdekében az évi 250 ezernél kevesebb járművet készítő üzemekben kettőről egyre csökkentette a gyártósorok számát, hogy a megmaradókon maximalizálni lehessen a termelést
2019-ben a Melfiben található üzemben 249 ezer autó készült a 2018-as 300 ezer után. 2020-ban a termelés tovább esett 215 ezer járműre.
A szakszervezetek a Stellantis európai részlegének vezetőivel április 15-én, Torinóban fognak összeülni, hogy megvitassák a vállalat olasz egységeinek jövőjét.