Álláshirdetések
Events / Courses
Legfrissebb híreink
Budapesten is bemutatkozik a legújabb Setra
2024.05.16 17:17Racionális döntés Magyarországon tartani a járműipari termelést
2024.05.16 16:26Két újabb kínai gyártó jelent meg Magyarországon
2024.05.16 13:25Autopro Blog
Autopro a Facebookon
Galériáink
Különvált a Daimler Truck az anyacégtől
A Daimler részvényesei szinte teljes többséggel megszavazták a vállalat teherautó-divíziójának önállósodását. A decemberben tőzsdére lépő Daimler Truck AG különválása után a Daimler a jövőben Mercedes-Benz Group AG néven fut majd.
Rendkívüli ülést tartottak a Daimler részvényesei, ahol teljes egyetértésben megszavazták kimondták, kiválik a vállalatból a teherautók divíziója. Martin Daum, a Daimler Truck vezérigazgatója örül, hogy mostantól nem a személyautó-részleg jelöli ki az utat cégének, saját működésükre koncentrálhatnak. A Daimler 35 százalék tulajdonjogot tart meg a Daimler Truckban, a részvénytulajdonosok pedig minden két Daimler részvény birtokában jutnak a Truck egy egységéhez.
A kiválások gyakoriak a nagyvállalatoknál, mert így egyrészt új profitforrások aknázhatók ki, másrészt a letisztultabb üzleti modelleket akaró részvényeseknek is jobban meg lehet felelni. Éppen ezért a Daimler autó- és kisbusz részlege a szétválás után februártól Mercedes-Benz Group AG néven fog tovább működni. A Daimler Truck a várakozások szerint 2022 első negyedévében tagja lesz a 40 legnagyobb német vállalatot jegyző DAX indexnek.
Növekedés és klímasemlegesség a jövőben
A Daimler Truck az idei második negyedévben 8,2 százalékos haszonkulcsot jelentett, amely a világjárvány előtti értékek visszaállását jelzi, de még alulmúlja az olyan versenytársakét, mint a Scania, a Traton vagy a Volvo. A koronavírus előtt a vállalat évi 40 milliárd euró bevélt termelt, amiből kétmilliárd volt a profit. Daum szerint a bevételarányos jövedelmezőség várhatóan 6-7 százalékról 8-9-re fog emelkedni, ami éppen a Daimler 8-10 százalékos értéke alatt van.
Daum szerint a cég nagy sikerrel kecsegtető, akkumulátoros elektromos és hidrogén technológiájú hajtásokat ötvöző járművek fejlesztésére koncentrál, amelyektől a 2039-re időzített karbonsemlegességi törekvés elérését is várják — számolt be a Reuters.